Dopyt po nádržiach na skladovanie ropy v Singapure prudko vzrástol. Podľa agentúry Bloomberg ide o známku toho, že tu dochádza k zmiešavaniu tohto lacného ruského paliva s dodávkami z iných zdrojov. Tie odtiaľ putujú ďalej do sveta, keďže vďaka tomuto postupu možno zastrieť pôvod nákladu.
Singapur nezakázal dovozy ruskej ropy či ropných produktov, hoci finančné inštitúcie v krajine majú zakázané financovať či zaoberať sa ruským tovarom či spoločnosťami.
Nakladanie a obchodovanie s ruským palivom je v regióne napriek tomu aj naďalej citlivou témou a niektorí nákupcovia nechcú, aby ich pri kúpe tohto nákladu niekto videl.
Odkedy invázia na Ukrajinu spôsobila to, že sa západní kupci odvrátili od ruských tokov ropy a paliva, tak prudko vzrástli dodávky do Ázie a na Blízky východ, pričom často putujú do uzlov na zmiešavanie a opätovnú distribúciu, akou sú Singapur či Spojené arabské emiráty.
V najbližších týždňoch môže dôjsť k zintenzívneniu tohto trendu a nárastu úlohy týchto uzlov vzhľadom na to, že v Európe od 5. februára začne platiť zákaz ruských ropných produktov.
Podľa podpredsedu spoločnosti Miyabi Industries Williama Tana sa ziskové rozpätie v oblasti zmiešavania ruskej ropy s ropou inej triedy od októbra 2022 pohybuje vo výške takmer 20 percent. Ak budú predajcovia v dôsledku ďalších obchodných obmedzení zúfalejší, tak toto rozpätie môže ešte stúpnuť.
Účastníci trhu s ropou sú zvedaví, kde ruské palivá nakoniec nájdu svoj domov, keďže mnoho ázijských krajín k sankciám nepristupuje až tak tvrdo.
Podľa Tana môže časť tohto zmiešaného paliva putovať do nádrží v Singapure či do neďalekých krajín, akými sú Indonézia a Vietnam.