Sinek v interview opísal ľudí narodených po roku 1984 ako generáciu, ktorá má bez vlastnej viny nízke sebavedomie, nevie sa vyrovnávať so stresom, je netrpezlivá, pretože vyrastá v prostredí okamžitého uspokojenia svojich potrieb a vďaka technológiám jej chýbajú sociálne zručnosti.

Video uverejnené na stránke Videačesky.cz s českým prekladom:

Simon Sinek je známy najmä vo svete ľudských zdrojov. Marketingový konzultant a autor bestselleru „Začnite otázkou prečo“ radí firmám a ich lídrom, ako motivovať a inšpirovať svojich zákazníkov či zamestnancov. Odporúča sústrediť sa na otázku, prečo robíme to, čo robíme a namiesto kvalít a účelu svojich produktov hľadať a komunikovať najmä víziu a zmysel existencie firmy.

S. Sinek má na konte tretie najpozeranejšie vystúpenie zo série TEDx – prednášku „Ako významní lídri inšpirujú“ si podľa dostupných zdrojov pozrelo 28 miliónov ľudí.

Video obsahuje viaceré populistické zjednodušenia, pre ktoré sa na S. Sineka zniesla aj vlna kritiky – najmä preto, že svojimi vyjadreniami „hodil do jedného vreca“ alebo „zaškatuľkoval“ množstvo odlišných ľudí. A tiež preto, že zodpovednosť za rozvoj mileniálov preniesol na firmy a lídrom korporácií odkázal, že im neostáva nič iné, ako tejto generácii vytvoriť pracovné prostredie, v ktorom nájde stratenú sebadôveru a sociálne zručnosti

Argumenty proti stereotypnému pohľadu na mileniálov ponúkol napríklad americký komik Adam Conover v tomto videu (video má dve časti):