V roku 1998 sa na poľskom trhu objavila malá sieť potravín. Vyšplhala sa na stredoeurópsku jednotku v maloobchode a rozlohou neveľké predajne, ktoré má zákazník poruke, sa začínajú postupne objavovať aj na Slovensku. Rozdiel je odvtedy aj v tom, že Žabka si vytvorila aj regionálnu vetvu mimo Poľska.

Koncom septembra minulého roka sa obchod siete Žabka objavil v Bratislave, v komplexe Perla Ružinova. Neotvorila ho ale poľská sieť convenience obchodov, ktorá patrí do amerického fondu CVC, ale britský reťazec Tesco. To už takmer desať rokov prevádzkuje predajne s rovnakým názvom v susednom Česku.

Rozdielny majiteľ

Ešte pred desiatimi rokmi mala poľská Żabka a česká Žabka jedného majiteľa. Bola ním spoločnosť Penta Investments. Potom sa rozdelili a česká sieť pripadla pod patronát Tesca. Poliaci tvrdia, že zatiaľ čo ich reťazce sa vďaka vtedajšiemu investorovi Mid Europa Partners naďalej usilovali o dynamický rozvoj v rámci domáceho trhu a aj sa im to darilo, český náprotivok s britským majiteľom investične zastagnoval. Zamerali sa totiž na super- a hypermarkety Tesco a tie si vyžadovali reštrukturalizáciu.

Počet prevádzok v ČR sa tak postupne znižoval a do roku 2017 ich ostalo už len niekoľko desiatok. V súčasnosti tam už funguje 125 predajní Žabka. Na Slovensku zatiaľ päť - tri v Bratislave, po jednej v Trnave a v Šamoríne.

Regal Burger aj napriek koronaroku expanduje.
Neprehliadnite

Regal Burger: Väčšina našich prevádzok je na tom dnes lepšie ako priemer na trhu. Expandujeme

Malé obchodíky okrem predaja prevažne potravinového tovaru vsadili aj na dodatkové služby typu drobné občerstvenie.

V Poľsku majú zákazníci možnosť podať si napríklad Loto. Žabky  sa chcú dostať bezprostredne k zákazníkovi a slúžiť ako niekdajšia Večierka a následne Tesco Expres.

Nachádzať sa budú v centrách miest, na sídliskách v blízkosti panelákov alebo priamo v nich alebo v blízkosti veľkých komunikačných uzlov. Fungovať plánujú na franšízovom princípe. Záujemcom ponúkajú možnosti nízkej vstupnej investície. O akých peniazoch sa presne bavíme, odmietla spoločnosť prezradiť s odvolaním sa na obchodné tajomstvo.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa