„Nemáme dôvod robiť nejaké obštrukcie, čo sa týka výstavby obchvatu. Musíme si sadnúť, zobrať si expertný tím, pozrieť si, či tam nie sú nejaké nášľapné míny. V zásade tento projekt vnímam ako zmysluplný," povedal v utorok R. Brecely zástupcom médií krátko po tom, ako ho premiér Robert Fico (Smer-SD) uviedol do funkcie ako prvého z nových ministrov svojej tretej vlády.

R. Brecely priblížil, že do Bratislavy jazdí každý deň a obchvat hlavného mesta už dávno mal byť. Sieť pred rokom projekt obchvatu Bratislavy formou PPP kritizovala najmä pre jeho pôvodné vysoké finančné náklady.

R. Brecely sa chce na začiatku svojho pôsobenia vo funkcii najprv oboznámiť s fungovaním a pôsobnosťou ministerstva dopravy. „S pánom premiérom sme sa dohodli, že ďalší krok bude, a to veľmi rýchlo, príprava programového vyhlásenia vlády," uviedol.

R. Brecely sa v minulosti k problematike dopravy nevyjadroval. V strane Sieť, ktorá ho na post ministra dopravy nominovala, bol pred parlamentnými voľbami vedúcim stálej pracovnej skupiny pre energetiku. Je trinástym ministrom dopravy počas nezávislosti Slovenska od roku 1993.

V súťaži na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 Bratislava, Jarovce - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Holice v dĺžke 59 kilometrov zvíťazilo medzinárodné konzorcium Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional. Súčasťou úspešného konzorcia sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.

Vo finále súťaže spomedzi štyroch uchádzačov navrhlo úspešné konzorcium najnižšiu ročnú splátku 56,72 milióna eur. Je to výrazne menej oproti odhadovanej sume 135 miliónov eur. Štát by mal koncesionárovi za tridsať rokov uhradiť podľa aktualizácie 1,9 miliardy eur. Pôvodná predpokladaná celková suma platieb bola 4,53 miliárd eur. Bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) koncesnú zmluvu s úspešným konzorciom podpísať nestihol, hoci podľa bývalej vlády ju mal uzavrieť do 4. marca.