Slovenská spoločnosť Zajo patrí medzi lídrov na domácom trhu v segmente športového oblečenia. V súčasnosti, aj pod vplyvom pandémie, zažívajú rast a svojimi kúskami oblečenia chcú preraziť aj na iných trhoch. Keďže ide o veľmi žiadaný sektor, firmy sa prispôsobujú novej dobe online. Hoci Zajo musel niekoľko kamenných predajní zavrieť, jeho online obchod historicky rástol.
Ako hodnotíte tohtoročnú a minuloročnú sezónu?
Pre značku Zajo a celú štruktúru spoločností patriacich a participujúcich na vývoji produktov našej značky a ich predaji bola tohtoročná sezóna ovplyvnená nutnosťou prijatia kľúčových technických, hospodárskych, a racionalizačných opatrení, ktoré sa s odstupom času ukázali ako správny nástroj riešenia krízy.
Asi narážate na vašu nečakanú reštrukturalizáciu firmy.
Podarilo sa nám urobiť v čase krízy správne rozhodnutia najmä neformálnou reštrukturalizáciou niektorých spoločností patriacich do portfólia značky Zajo a ako správne účelné sa ukázalo presunutie väčšiny našich aktivít do online priestoru. Týmto rozhodnutím nám odpadli náklady na prevádzkovanie kamenných predajní, ktoré nám umožnili znížiť ceny našich výrobkov, čo zákazníci ocenili.
Aj preto ste mali jeden z najväčších výpredajov v histórii športových značiek na Slovensku?
Na prelome marca a apríla 2020 sme urobili výpredaj, ktorý spätne viacerí zákazníci označujú ako „legendárny“. Tento výpredaj nám nielen pomohol ustáť ťažké obdobie, ale zároveň prišlo mnoho ľudí prvýkrát do kontaktu s našou značkou, mali s ňou pozitívnu skúsenosť a dnes sa k nám vďaka tomu radi vracajú.
Aká je podľa vás situácia na trhu so športovým oblečením?
Trh sa následkom krízy zrovnoprávnil. Všetky značky si zrazu konkurujú na rovnakom „pieskovisku“, teda na online. A na online má zákazník čas. Navštívi desiatky obchodov v priebehu hodiny, dokáže si jednoducho urobiť prieskum, na dosah ruky má aj značky, ktorých najbližšiu predajňu mal tisíce kilometrov ďaleko.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?