Automobilka Škoda Auto sa musí podľa jej nového šéfa Thomasa Schäfera vrátiť do triedy cenovo dostupnejších áut. Druhá Dacia zo Škody podľa neho ale nebude, u každého modelu v ponuke chce automobilka pridať cenovo atraktívnu a pre bežného zákazníka dostupnú verziu, povedal nový predseda predstavenstva v rozhovore pre Hospodárske noviny.

„Dacia z nás ale nebude, nemožno ani očakávať, že by sme prichádzali na trh s malými, lacnými automobilmi. Ale pri každom modeli , ktorý máme v ponuke, pridáme skutočne cenovo atraktívnu a pre bežného zákazníka dostupnú verziu, ako to len bude pre firmu možné . A to nie je jednoduché, pretože na druhú stranu nemožno dopustiť, aby firma na takých typoch tratila,"povedal Schäfer. V koncerne Volkswagen, do ktorého Škoda spadá, nie je podľa šéfa Herberta Diessa teraz značka, ktorá by konkurovala lacnejším kórejským, alebo francúzskym automobilkám. Schäfer s ním súhlasí.

Reálny dosah investície Volkswagenu ukáže čas
Neprehliadnite

Investícia automobilky Volkswagen na Slovensku bude beh na dlhú trať

Najneskôr do roku 2023 tak automobilka príde s plánom na dostupnejšie autá. Jeho súčasťou je aj pokračovanie vývoja a výroby Škody Fabie vo verzii kombi, o ktorej konci sa špekulovalo, teraz bude plniť úlohu dostupného auta. Schäfer je rád, že plány na presun výroby Superbu vyvrcholili nakoniec rozhodnutím o presune výroby na Slovensko. „Dnes sa nám naopak zdá, že než mať továreň ďaleko v Turecku, je lepšie vyrábať automobily v podstate za humnami u našich slovenských susedov, pri zabezpečení pracovných miest a existujúceho dodávateľského reťazca. Sme teraz radi, že to takto dopadlo," povedal Schäfer HN .

Naopak SUV KodiaQ sa bude aj naďalej vyrábať v Česku, za jeho zachovanie Škoda podľa Schafera bojovala. „Pozrite sa, v podstate to dopadlo najlepšie, ako mohlo. Nutne sme potrebovali väčšiu kapacitu. Postaviť novú továreň v Česku je nemožné a tým, že sme nemali kde vyrábať autá, o ktoré je záujem, sme boli ako zviazaní. Po Superbe sa nám vo fabrike uvoľní priestor a my môžeme rásť, pritom vývoj auta spolu s VW Passat pobeží v Česku,"povedal.

Škoda Enyaq iV.
Neprehliadnite

Elektrická Škoda sa už vyrába. Jej technológie favorizujú český podnik

V roku 2023, kedy sa Superb presunie na Slovensko, bude podľa neho Škoda rast minimálne o 50- tisíc vyrobených vozidiel za rok. Škoda sa bude podľa neho viac zameriavať na základné verzie jednotlivých modelov. „Je predovšetkým potrebné, aby tieto vozidlá boli dostupnejšie, a napriek tomu zákazníci získali za svoje financie to, na čo sú zvyknutí. Keď sme mali obmedzené výrobné kapacity, boli sme nútení sa zamerať na čo najväčší profit. S väčšou výrobnou kapacitou je možné skúsiť bojovať aj s konkurenciou medzi cenovo dostupnejšími značkami," povedal Schäfer.