René Obermann, šéf predstavenstva spoločnosti Airbus, varoval pred rastúcou konkurenciou Číny pri výrobe lietadiel. Pre pondelkové vydanie nemeckých novín Handelsblatt uviedol, že letecký priemysel čoraz viac ovplyvňujú digitálne technológie a vstup nových konkurentov na trh, zvlášť z Číny.

Stroj C919

Pokiaľ ide o telekomunikácie, „čínska konkurencia, najmä Huawei, za desať rokov viac-menej dobyla globálny priemysel,“ vyhlásil Oberman, ktorý sa podľa vlastných slov „vždy obáva, aby nepremeškal dôležité nové technológie a trendy“.

Airbus
Neprehliadnite

Airbus zaznamenal v 1. štvrťroku mierny nárast dodávok

Najväčší čínsky výrobca lietadiel Comac už vyvinul stroj C919, lietadlo veľkosti A320, najobľúbenejšieho modelu spoločnosti Airbus.

Jeho motory vyrába CFM, spoločný podnik amerického konglomerátu General Electric a francúzskeho výrobcu Safran. V roku 2017 absolvovalo lietadlo C919 svoj prvý let a aktuálne prebiehajú skúšobné lety.

Zrušili tisíce pracovných miest

Ak si chce Airbus udržať svoju vedúcu pozíciu na trhu aj o 10 alebo 15 rokov, musí vynaložiť maximálne úsilie na zvýšenie svojej efektívnosti a stať sa priekopníkom v inováciách, vyhlásil Obermann.

United Airlines
Neprehliadnite

United Airlines rokuje o kúpe stoviek lietadiel Boeing 737 Max

Airbus musel pre pandémiu nového koronavírusu, ktorá zvlášť tvrdo zasiahla letecký priemysel, zrušiť tisíce pracovných miest.

Koncern chce však vytvoriť nové podniky v Nemecku a Francúzsku na montáž lietadiel a zadať výrobu komponentov externým dodávateľom. Odbory sú však proti týmto plánom.