Riaditeľ spoločnosti Ford Jim Farley v stredu vyzval Wall Street, aby zabudla na Teslu a jej systémy asistencie riadenia známe pod skratkou FSD. Budúcnosťou automobilového priemyslu je podľa neho práve divízia „Ford Pro“. „Máme v rámci nej už pol milióna predplatiteľov s hrubou maržou 50 percent,“ podotkol Farley.
Automobilka Ford očakáva, že Pro divízia tento rok vygeneruje zisky na úrovní ôsmich až deviatich miliárd dolárov pred zdanením. Tesla príjmy ani zisky zo svojho prémiového softvéru asistencie riadenia nezverejňuje. Mnohí analytici z Wall Streetu sa podľa portálu CNBC špekulujú, či je schopný do roku 2030 vygenerovať desiatky miliárd dolárov.
Ford očakáva, že príjmy z telematiky a ďalších netradičných predplatiteľských služieb sa v nasledujúcich rokoch zvýšia na dvetisíc dolárov ročne za vozidlo, čo zodpovedá zhruba 167 dolárom mesačne. Podľa Farleyho budú tieto služby generovať 20 percent celkových príjmov divízie Pro.
Riaditeľ si ďalej myslí, že Ford Pro je v rámci automobilky podhodnotený. Časť bankárov z Wall Streetu s ním súhlasí. Adam Jonas z Morgan Stanley minulý týždeň prirovnal Ford Pro k značke Ferrari, ktorá bola takisto podhodnotená až do roku 2016, keď sa osamostatnila od Fiatu.
„Pamätám si časy, keď Ferrari patrilo Fiatu, a jeho hodnota boli približne štyri miliardy dolárov. Dnes má Ferrari hodnotu 80 miliárd dolárov, pričom investori dovtedy firmu úplne ignorovali. Teraz má Ford vlastné Ferrari a volá sa Ford Pro. Myslím, že sa zhodneme, že ľudia túto dojnú kravu prehliadajú,“ vysvetlil Jonas.