Spolkový kancelár Olaf Scholz naďalej počíta s tým, že na nemeckých cestách bude do roku 2030 jazdiť najmenej 15 miliónov plne elektrických áut. Na pondelkovom rokovaní sa Scholz s predstaviteľmi automobiliek, energetického sektora a odborov zhodol na rýchlom postupe v plnení tohto cieľa. Podľa expertného blogu Motointegrator je však takýto plán v ohrození. V prognóze založenej na doterajšom vývoji považuje Motointegrator za uskutočniteľný cieľ desať miliónov elektroáut.
Elektromobilita sa presadzuje pomaly
„Ťažiskom rokovaní bola otázka, ako v Nemecku dosiahnuť cieľ 15 miliónov elektrických osobných áut do roku 2030 a ako možno dlhodobo posilniť rozšírenie elektromobilov. Účastníci rozhovoru boli jednotní v tom, že tento cieľ treba realizovať rýchlo, "povedal novinárom vládny hovorca Steffen Hebestreit. Poznamenal, že účastníci debaty ako cestu k plánu vidia nižšie ceny elektroáut, ktoré je možné dosiahnuť znížením nákladov, a to vďaka technologickému vývoju v sektore batérií a rozvoju recyklačných postupov.
Témami stretnutia v kancelárstve boli aj bezpečnosť dodávateľských reťazcov a štátna podpora budovania tovární na batérie a na čipy v Nemecku. Rokovania sa zamerali aj na zlepšenie dobíjacej infraštruktúry.
Expertný blog Motointegrator poukázal na to, že v Nemecku sa elektromobilita presadzuje pomaly. Vo svojej prognóze zdôraznil, že nemeckému trhu s elektroautami dominujú nemecký koncern Volkswagen a americká automobilka Tesla, ázijské značky však zaznamenávajú prudké tempo rastu. Blog si tiež všimol nerovnomerný podiel elektroáut medzi firemným a súkromným využitím, keď elektrické vozidlá pre podnikové flotily tvoria až 40 percent novoregistrovaných firemných áut.
Proti pomalému tempu protestuje Greenpeace
V Nemecku podľa Spolkového úradu pre motorové vozidlá (KBA) k 1. januáru tohto roka jazdil jeden milión plne elektrických áut, čo vtedy zodpovedalo zhruba dvom percentám prevádzkovaných vozidiel. Od januára do konca októbra úrad zaregistroval zhruba 425-tisíc novoprihlásených elektroáut. Medzi novoregistrovanými autami majú batériové vozidlá tento rok podiel 18 percent.
Proti pomalému tempu elektrifikácie nemeckého vozového parku v pondelok protestovalo ekologické hnutie Greenpeace, ktoré na ceste pred vjazdom do kancelárstva vylialo zo suda ropu. Vo vyhlásení oznámilo, že Scholz nie je žiadnym klimatickým kancelárom, za ktorého sa pred voľbami označil, ale ropným kancelárom. Hnutie okrem iného navrhuje, aby od roku 2025 bolo možné v Nemecku registrovať len elektrické autá.