Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu chce posilniť svoje postavenie v zahraničí. Štátna agentúra plánuje mať svoje zastúpenie v USA, Kórejskej republike a Nemecku.
Úlohou vyslaných expertov bude proaktívna identifikácia investičných signálov a obchodných príležitostí, ale aj vyhľadávanie možností na prezentáciu Slovenska a podpora zahraničného obchodu.
V rámci projektu podpory internacionalizácie malých a stredných podnikov II. budú môcť slovenské malé a stredné podniky bezplatne prezentovať svoje produkty a obchodné ponuky na veľtrhoch, podnikateľských misiách či kooperačných podujatiach.
Novinkou oproti minulosti bude napríklad nový nástroj podpory individuálnych účastí na medzinárodných veľtrhoch formou finančného voucheru.
„Projekt by sa mal spustiť v prvom kvartáli 2024 a trvať do roku 2028. Hlavným cieľom je pokračovať vo vytváraní atraktívnych obchodných príležitostí so zahraničnými partnermi a podporiť medzinárodný obchod, stimulovať konkurencieschopnosť slovenských malých a stredných podnikov ako aj potenciálnu diverzifikáciu výroby v napojení sa na dodávateľské reťazce," doplnila agentúra.