Ak máte namierené do reštaurácií v Saint Tropez, pripravte si balík peňazí, v opačnom prípade vás neobslúžia. Podniky v snahe zarobiť čo najviac peňazí, selektujú zákazníkov. Pri rezervácii sa dozviete, aká je minimálna hodnota objednávky a odporúčaná výška prepitného. O týchto kontroverzných praktikách informuje server idnes.cz na základe správy portálu denníka Nice Matin.
Reštaurácie si overujú mená hostí vo svojej databáze. Rezerváciu odmietnu, ak u nich v minulosti nenechali aspoň tri výplaty. Niektoré skúšajú pružnosť vašej peňaženky tým, že vám ponúknu stôl za päťtisíc eur. Obslužné sa pohybuje na úrovni slovenskej minimálnej mzdy. A vrcholom je nespokojný čašník. Naháňať vás bude až k autu, ak nebude spokojný s tým, ako ste ho finančne ohodnotili.
Nekompromisný postoj k situácii zaujala aj starostka letoviska Saint Tropez Sylvie Siriová. Diskriminačné praktiky podľa nej ničia imidž mesta, podnikom pohrozila sankciami. Tvrdí, že reštaurácie by mali byť dostupné širokej verejnosti nielen vybranej klientele. „Bohatí nás už vyhnali z bytov, čoskoro sa nebudeme mať kde najesť,“ uzavrela.