Sadzby vzhľadom na spôsob výpočtu mýta klesnú iba pre ťažké kamióny nižších emisných tried, ktoré na Slovensku platia najvyššie mýto. Napríklad vlastník nákladného vozidla emisných tried 0 až IV so štyrmi nápravami s celkovou hmotnosťou aspoň 12 ton ušetrí za každých tisíc najazdených kilometrov euro.
Úpravu taríf v závislosti od vývoja spotrebiteľských cien podľa metodiky EÚ zaviedol nový zákon o výbere mýta, ktorý na Slovensku platí od začiatku minulého roka. Smerodajný je údaj o harmonizovanom indexe v septembri, podľa ktorého ceny na Slovensku tento rok klesli o pol percenta. Krajina je v deflácii nepretržite od konca minulého roka.
Slovensko naposledy menilo sadzby mýta na začiatku minulého roka, kedy zvýhodnoli ekologické vozidlá na úkor starších automobilov nižších emisných tried.
Výber mýta na Slovensku v minulom roku stúpol na nový rekord od spustenia systému v roku 2010. Dopravcovia zaplatili na mýte 183,39 milióna eur, teda o 15 percent viac ako predvlani.
Plateniu mýta za jazdu po diaľniciach, rýchlostných cestách a vybraných úsekoch ciest prvej triedy podliehajú autobusy a nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony.