Dulcia
Zdroj: Dulcia

„Pred piatimi rokmi sme osobne venovali účtovníctvu 20 – 30 hodín mesačne. Vďaka ABRA Flexi to zvládneme za dve,“ zhodujú sa Lucia a Róbert Klebercovci, zakladatelia Natuint Cosmetics, doteraz známou pod názvom Dulcia.

Aké boli začiatky?
Všetko začalo na materskej. A vlastne ešte omnoho skôr. „Už ako malá som chodila s maminkou, tetou a babičkou zbierať bylinky. Liečili sme takto celú našu rodinu. To, že fungujú, som mala priamo otestované na vlastnej koži,“ hovorí Lucia. Výrobu krémov a mastičiek tak vnímala ako prirodzené pokračovanie rodinnej histórie.

Najskôr vznikali malé zakázky pre kamarádky, záujem ale rýchlo rástol a domáca výroba začala byť neúnosná. A k tomu všetkému doma behali dve malé dievčatká. Aj keď to bolo tažké, túžba tvoriť a podnikať prevážila nad občasnou chuťou všetko vzdať. A tak v roku 2014 vznikla značka Dulcia, ktorá aktuálne prechádza rebrandingom. „Natuint má modernejší vizuálny štýl a nové aktívne zložky, ktoré používajú aj luxusné salóny,“ popisuje zakladateľka. Väčšina surovín je v bio kvalite (napríklad ružová voda, zelený čaj, žihľava alebo ryžový olej), čo je priaznivé pre pleť i pre životné prostredie. Kľúčové sú tiež inovácie. Nápadité produkty, ako napríklad pleťové krémy proti slnečnému žiareniu alebo antioxidant matcha booster, dosahujú celkové predaje v radoch desiatok tisíc kusov.

Dulcia
Zdroj: Dulcia

Rýchly rast
Keď firma v roku 2021 po prvýkrát prekonala miliónový obrat, zárobok opäť vložila do podnikania. „Vždy sme sa snažili byť čo najefektívnejší. Všetky vygenerované peniaze sme okamžite investovali. Do lepších strojov, kvalitnejších testov atď. A pokračujeme v tom i dnes,“ dopĺňa Róbert. Aj vďaka tomu sa slovenská prírodná kozmetika predáva do celého sveta. „Tovar odosielame do Nórska, Anglicka, Talianska a občas tiež do Kanady, USA či Singapuru,“ vymenováva Lucia. A práve do Ázie sa značka chystá expandovať. „V západnej Európe máme dvere zatvorené kvôli vysokým maržiam, zákazníci si dnes jednoducho vyhľadajú ceny, a tak sa im stále oplatí rovnaký produkt objednať cez slovenský e-shop, než ho kúpiť napríklad v Nemecku, preto mierime do južnej a juhovýchodnej Ázie,“ uzatvárajú manželia.

Do IT investujeme od začiatku.
„Zo srdca nenávidíme administratívu. Preto sa snažíme robiť všetko preto, aby bežala niekde v pozadí a čo najmenej nás obťažovala. Hneď so založením značky v roku 2014 sme investovali do informačného systému.“

Kúzelné prepojenie.
„Všetky dáta z e-shopu, skladu a účtovníctva máme prepojené cez API. To je podľa nás krásny návod na to, ako mať všetko pod kontrolou. Dnes sa dá nepríjemná rutina pekne nahradiť automatickými procesmi.“

Nadkapacitné plánovanie.
„Vždy máme o niečo robustnejší systém, než aktuálne potrebujeme. Napríklad spracovanie objednávok sme nastavili tak, aby sme zvládli aj desaťnásobný nárast bez problémov. Rezerva zaisťuje plynulý proces bez stálych zásahov.“

Dulcia
Zdroj: Dulcia

Kľúčové benefity ABRA Flexi pre firmu

  • Automatizácia a digitalizácia procesov – ABRA Flexi umožňuje automatický prenos dát a digitálne spracovanie dokladov, čo výrazne zjednodušuje účtovníctvo a znižuje potrebu ručnej administratívy.
  • Škálovateľnosť bez nárastu pracovnej záťaže – ABRA Flexi zvláda nárast objemu dát, pretože doklady sú spracovávané automatizovane, a účtovníci len kontrolujú výstupy.
  • Integrácia s ďalšími systémami cez API – Vďaka API je možné ABRA Flexi ľahko prepojiť s e-shopmi, skladmi a ďalšími aplikáciami, čo zefektívňuje riadenie podnikových procesov. Objednávky z e-shopu sa vo Flexi zmenia na faktúry a automaticky sa odosielajú zákazníkom. A do e-shopu prúdia informácie o cene a dostupnosti – zákazník tak okamžite vidí počet kusov skladom i zmenu ceny po zľave.

Vyskúšajte ABRA Flexi na mesiac zadarmo.

Dulcia
Zdroj: Dulcia