Hovorkyňa Leo Express Petra Valentová potvrdila, že žiadosť o účasť v tendri predložili v lehote v piatok minulý týždeň. „Podrobnosti zatiaľ zo zrejmých dôvodov nebudeme uvádzať,“ dodala.
Do súťaže sa prihlásili aj rakúske spolkové železnice ÖBB spolu so slovenským autobusovým dopravcom Slovak Lines. Generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský informoval, že majú záujem o komplexnú obsluhu zákazníkov vo verejnej doprave.
„Podanie spoločnej ponuky s ÖBB je pokračovaním doterajšej dlhoročnej spolupráce. V prípade úspechu v tendri bude Slovak Lines ako súčasť konzorcia predovšetkým riešiť otázky zákazníckeho obchodného modelu tak, aby bol najlepšou ponukou na trhu a naplnil požiadavky a očakávania slovenských zákazníkov,“ uviedol P. Sádovský.
Vybraný dopravca by mal počas desiatich rokov na trase Bratislava - Galanta - Šaľa - Šurany - Levice - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica a späť zabezpečovať približne 1,5 milióna vlakových kilometrov ročne. Ministerstvo dopravy vyhlásilo súťaž na diaľkovú osobnú železničnú dopravu na uvedenej trati vlani v novembri bez zverejnenia predpokladanej ceny dopravných služieb. Hodnota služieb by však podľa odhadov mala byť nad 10 miliónmi eur.
Rýchliky na trati Bratislava - Banská Bystrica v súčasnosti prevádzkuje štátny prepravca. Priame rýchlikové spojenie oboch miest každé dve hodiny s kratším trvaním cesty je jednou z hlavných noviniek nového grafikonu vlakovej dopravy 2015/2016, platného od 13. decembra. V pracovných dňoch na 230-kilometrovej trati premáva deväť párov rýchlikov, cez víkendy osem a v nedeľu navyše dva posilové spoje.