Najväčšie európske nízkonákladové aerolínie Ryanair sa chcú kvôli štátnej pomoci pre Lufthansu obrátiť na Súdny dvor Európskej únie.

„Toto je prekvapujúci prípad, keď bohatší člen EÚ ignoruje zmluvy EÚ, aby zvýhodnil svoje odvetvie a znevýhodnil chudobnejšie krajiny,“ povedal šéf Ryanairu Michael O'Leary.

WA10 Roissy - Na archívnej snímke z 28. apríla 2006 sú lietadlá leteckej spoloènosti Air France odparkované na letisku Roissiy-Charles de Gaulle. Predstavitelia najväèších európskych aerolínií Air France-KLM oznámili 22. mája 2008, že spoloènos dosiahla prvú stratu od roku 2003, èo ich akcie stlaèilo na najnižšiu hodnotu za 5 a pol roka.Za posledný štvrrok finanèného roka, ktorý sa skonèil 31. marca, zaznamenala Air France-KLM stratu 542 miliónov eur (16,92 miliardy Sk), èo spôsobili najmä mim
Neprehliadnite

Francúzsko plánuje zakázať komerčné lety na najkratších vnútroštátnych linkách

Európska komisia (EK) vo štvrtok schválila štátnu pomoc pre Lufthansu. Podľa O'Learyho je to jasné porušenie pravidiel hospodárskej súťaže, ktoré vytláča menších konkurentov z trhu.

Šéf Ryanairu vyzval EK, aby dodržovala svoje princípy a aby bola férová. „Ak nie, rozpadne sa spoločný trh, ktorý EÚ úspešne vybudovala a zaplatia to európski spotrebitelia a daňovníci,“ upozornil. Schválenie štátnej pomoci pre Lufthansu je podľa neho zradou základných princípov legislatívy EÚ. „Nemáme inú možnosť, než obrátiť sa na Súdny dvor EÚ,“ zdôraznil O'Leary.