Rozmanitosť tovaru v ruských obchodoch klesla takmer vo všetkých kategóriách, píše denník Moscow Times.
Ruskí spotrebitelia čelia čoraz obmedzenejšiemu výberu produktov, keďže západné sankcie a odchod viac ako 900 zahraničných firiem v dôsledku ruskej invázie na Ukrajinu prerušili mnohé dovozné toky.
„Tam, kde boli predtým možnosti, nebudú žiadne," povedal pre ruskú službu BBC generálny riaditeľ spoločnosti pre prieskum trhu Infoline Ivan Feďakov.
Výskum spoločnosti NielsenIQ realizovaný medzi 21. marcom a 1. májom zas ukázal, že sortiment potravín vrátane oleja na varenie, fľaškových nápojov a detskej výživy klesol o šesť až 22 percent.
Nepotravinárske položky vrátane čistiacich prostriedkov pre domácnosť a výrobkov osobnej starostlivosti sa znížili o 14 až 33 percent.
Podľa údajov spoločnosti NielsenIQ sa v priebehu 12 týždňov znížilo celkovo 155 kategórií potravinárskeho a nepotravinárskeho tovaru. Nárast sortimentu za ten čas zaznamenalo len 12 kategórií.
Odborníci v tomto odvetví však zdôraznili, že ruskí spotrebitelia nebudú trpieť nedostatkom napriek tomu, že sa na pultoch obchodov objaví menej značiek.
„Ale predchádzajúca úroveň komfortu sa pre spotrebiteľov stane nedosiahnuteľnou,“ doplnil Feďakov z Infoline.