Facebook začal po aktivite ruských účtov pátrať na žiadosť volebnej komisie. Tá od najväčšej svetovej sociálnej siete chcela informácie o každom možnom ovplyvnení volebnej kampane.
Prevádzkovateľ siete objavil tri takéto ruské reklamy v hodnote menšej ako jedna britská libra. Tie sa počas štyroch dní, kedy boli prístupné, zobrazili menej ako dvesto britským užívateľom.
Vyšetrovanie sa zameralo iba na platené príspevky, ktoré mohli tvoriť iba zlomok propagandistickej činnosti. Rusko platí takzvaných trollov, ktorí môžu verejnú mienku ovplyvňovať aj bezplatne prostredníctvom príspevkov v diskusiách či propagovaním článkov obsahujúcich fake news.
Interné vyšetrovanie sa sústredilo na identifikáciu činnosti facebookových účtov s väzbami na ruskú Agentúru pre výskum internetu, ktorá je považovaná za predĺženú ruku ruskej vlády. Nachádza sa na okraji Petrohradu a zamestnáva niekoľko stoviek ľudí, ktorí nonstop píšu proruské komentáre a blogy.
Táto organizácia si pred prezidentskými voľbami v USA prostredníctvom fiktívnych používateľských účtov objednala reklamu za viac ako 100-tisíc dolárov, uviedol prevádzkovateľ Facebooku.
Pomocou reklám sa pred vlaňajšími prezidentskými voľbami v Spojených štátoch snažila ovplyvniť náladu Američanov. Rusko však trvá na tom, že sa hlasovanie v USA a ani v Británii nesnažilo nijako zmanipulovať.