Sklamaný exmanžel, ktorého mala podviesť exmanželka s kolegom, tak rozpílil laptop Apple Macbook Pro, helmu na motorku, svoj iPhone 5, LCD televízor Samsung, posteľ, vinyl skupiny REM, pohovku, bicykel či plyšového medvedíka. Rozpíleniu sa dokonca nevyhlo ani jeho staré auto Opel Corsa.
„Ďakujem za nádherných 12 rokov Laura. Zarobila si polovicu,“ napísal. Celý proces rezania cenných vecí poctivo natočil a video nahral na YouTube.
Mnohí by ho mohli pokojne označiť za blázna, ktorý sa draho pomstil svojej priateľke. Keďže sa médiám nepodarilo s ním skontaktovať, nie je vylúčené, že šlo z jeho strany iba o vtip a v skutočnosti sa mu žiadna dráma v ľúbostnom živote nestala.
Celý cirkus ho musel stáť tisícky eur za zničené veci, hoci mohli byť opotrebované. No ak mu išlo o upútanie pozornosti, podarilo sa mu. Jeho pílenie si všimli mnohé bulvárne aj serióznejšie médiá, vďaka čomu mu nezmyselná likvidácia vecí môže priniesť slušný balík peňazí.
Ako zarobiť hlúposťou na internete
Že internetový likvidátor rátal s biznis plánom po svojej akcii, dokazuje, že rozrezané polovice predmetov okamžite ponúkol na predaj cez internetovú dražbu eBay.
Všetky predmety ponúkol za vyvolávaciu cenu jedno euro, no už teraz je jasné, že zarobí na nich zopár tisíc. Najväčší záujem je o polovicu auta - v piatok večer stúpla cena na vyše 1 100 eur. Cena za plyšového medvedíka narástla na 80 eur, suma za polku laptopu na stovku. Predmety budú v ponuke ešte necelý týždeň a záujem médií môže hodnotu ešte poštvať smerom nahor.
Druhý spôsob, ktorým si Nemec môže zarobiť na nové veci, sú príjmy z YouTube. Video, ktoré Nemec zavesil na svoj účet, má už vyše dva milióny videní a počty klikov neustále stúpajú. Len počas piatku video získalo milión nových videní. Vďaka reklame, z ktorej si YouTube delí s autormi tržby, môže Nemec tiež získať slušné vreckové.
(AKTUALIZÁCIA o 20:00, 20. júna 2015: Denník Süddeutsche Zeitung priniesol v sobotu vysvetlenie vitálneho videa. Ako sme predpokladali šlo skutočne o marketingovú kampaň, za ktorou stojí nemecká advokátska komora. Žiaden Martin G. ani Laura teda neexistujú, ale môže to byť každý z nás. Skupina advokátov sa snažila virálom upútať pozornosť spotrebiteľov, aby sa právne oboznámili a chránili pred rizikami rozvodu, ktorý môže v extrémnych prípadoch skončiť rovnako zle ako u fiktívneho páru. Advokáti totiž z praxe zistili, že len veľmi málo párov je právne pripravených na riešenia rozvodu.
A práve stupídna likvidácia predmetov patrí na YouTube k veľmi populárnemu obsahu. Napríklad na kanáli TechRax sa pravidelne likvidujú luxusné telefóny ako smartfóny. Video, v ktorom chlapík prestrelí zbraňou iPhone 6, eviduje 5,6 milióna videní. Najnovšie video, kde mladík zničí zlaté Apple Watch hodinky za 10-tisíc dolárov, nazbieralo za šesť dní dva milióny zhliadnutí.
A video, v ktorom autori kanálu uvarili iPhone 6 v Coca-Cole, nazbieralo takmer 15 miliónov views. Peniaze sa im vďaka reklame vrátia. Príjmy, ktoré im Google pošle za milióny zobrazení, im postačia, aby si každý týždeň kúpili luxusnú vecičku a vymysleli novú formu jej likvidácie. Podobné videá môžu byť pritom dlhodobá „investícia“.
V roku 2009 David DeVore nahral na YouTube zábavné video svojho sedemročného syna v aute, ktorý bol po návšteve zubára omámený. Video pod názvom „David After Dentist“ v priebehu troch dní zaznamenalo tri milióny vzhliadnutí.
Aktuálne má klip už 129 miliónov videní. D. DeVore v rozhovore pre magazín Cosmopolitan priznal, že na ňom stále zarába. Na účet mu prišlo už viac ako 150-tisíc dolárov. Malý David je v súčasnosti prvák na súkromnej strednej škole a zárobok z videa mu slúži na zaplatenie školného. Video zmenilo život aj otcovi, ktorý zavesil prácu realitného makléra na klinec a dnes pracuje ako mediálny konzultant pre malé a stredné podniky.
Ako spoplatňuje Youtube videa?
Zjednodušene to prebieha asi takto. Nahráte video, ktoré má virálny potenciál, teda zaujme čo najviac ľudí. Následne autor videá povolí speňaženie videí v nastaveniach svojho YouTube kanála. Povolenie speňaženia znamená, že autor videa súhlasíte s tým, aby sa vo vašich videách zobrazovali rôzne reklamné formáty.
Reklamy sa môžu zobrazovať na začiatku videí, kedykoľvek v ich priebehu, vedľa videí alebo vo výsledkoch vyhľadávania. Výhodou takzvaných pre-roll spotov pre inzerentov je, že za ne zaplatia, až keď si ho používatelia pozrú (takmer) celý. S tým, že reklama sa nezobrazuje pri každom prehratí videa.
Koľko presne platí YouTube tvorcom obsahu za zhliadnutia, je ťažké odhadnúť. Majiteľ servera YouTube čísla nezverejňuje. Sumy závisia aj od veľkosti a otravnosti reklamy (napríklad skip ad reklamy sú spoplatnené vyššiu sadzbou). Pre výpočet sa používa pojem RPM, teda príjem na tisíc videní.
Tento parameter sa pohybuje zvyčajne v rozmedzí dvoch až piatich dolárov na tisíc videní. Výpočet zohľadňuje aj parameter, v ktorom niektorí používatelia majú blokované reklamy alebo reklamy pozerajú na smartfóne alebo tablete. Zároveň platí, že YouTube si berie zo zárobku 32 percent príjmov (niektoré weby hovoria až o 45 percentách).
Prerátaním najlepšie zarábajúcich kanálov na Youtube zistíme, že autori videí nezarábajú až tak veľa ako sa možno zdá na prvý pohľad. Sumu za jedno videnie viaceré zdroje odhadujú na 0,00136 až 0,0034 dolárov, čo uvádza napríklad portál YoutubeMoney.co.
Ak tieto čísla sedia, Nemca píliaci predmety, ktorého video nazbieralo od utorka 2,2 milióna views, zarobil minimálne 3 000 eur. Peniaze za rozrezaný Macbook a iPhone sa mu teda vrátili už za štyri dni.