Primárnou fázou pre influencerov, ktorí začínajú svoju kariéru, sa stal Instagram - platforma sociálnych médií, ktorú vlastní spoločnosť Meta. Na zarábanie peňazí na tejto sociálnej sieti totiž nepotrebujú milióny sledovateľov.

Keďže sa čoraz viac značiek obracia na menších tvorcov sociálnych príspevkov, ako sú nano alebo mikro influenceri s menej ako 100-tisíc sledovateľmi, založenie skutočnej kariéry na plný úväzok touto formou už nie je len nesplniteľnou chimérou.

Portál businessinsider.com vyspovedal desiatky kreatívcov, ktorí sa podelili o to, ako a koľko peňazí zarábajú na sociálnych sieťach. Gro tohto typu biznisu sa zakladá na dohodách so značkami, či už ide o oblečenie, obuv, parfumy alebo kuchynské vybavenie.

Od sto do tisíc dolárov

Napríklad influencerka Alexa Collinsová, ktorá má viac ako milión sledovateľov, si za sponzorovaný príbeh na Instagrame účtuje viac ako tisíc dolárov. Na porovnanie, mikro influencerka z Los Angeles Tyler Chanelová prezradila, že berie za príbeh na Instagrame sto dolárov a túto sumu navyšuje v závislosti od obsahu a výstupov.

Svoj blog „Thrifts and Tangles“ z oblasti udržateľnosti a etických zásad založila v roku 2012 a nasledujúci rok vytvorila kanál YouTube. Rovnako ako mnoho iných, 26-ročná T. Chanelová začala svoje podnikanie ako koníček, ale časom sa z toho vyvinula práca na čiastočný úväzok.

„Veľmi sa zameriavam na udržateľnosť,“ povedala influencerka pre Insider. „Čo sa mňa týka, naozaj sa chcem uistiť, že spoločnosti budú spravodlivo fungovať a pracovníkom vyplácajú spravodlivé životné minimum.“

Kariéru ešte len rozbieha

V súčasnosti má T. Chanelová asi 12-tisíc sledovateľov na Instagrame a 10-tisíc odberateľov na YouTube. A to sa jej kariéra influencerky len začala rozbiehať. „Minulý rok ma oslovilo veľa značiek, ktoré sa ma pýtali na moje sadzby a nakoniec mi boli ochotné zaplatiť,“ povedala.

Predtým dostávala bezplatné darčekové produkty alebo spolupracovala so značkami prostredníctvom pridružených spoločností, ktoré tvorcom umožňujú zarobiť malú províziu z predaja prostredníctvom odkazov alebo zľavových kódov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa