K tým, ktorí už boli vo väčšej miere na online formu zvyknutí, sa pridali aj menej častí zákazníci e-shopov a tiež úplne noví, ktorí sú najmä zo starších generácií. Rok 2020 sa zapíše do histórie nielen pre vypuknutie pandémie vírusu Covid-19, ale v rámci ekonomického prostredia aj obrovským rastom v oblasti e-commerce predaja, ktorý v rámci Európy predstavuje nárast až o 26,7 percenta v porovnaní s rokom 2019, ukazuje analýza E-shopper barometer spoločnosti DPDgroup.
Mimoriadny rast v oblasti e-commerce
Vôbec najrýchlejší rast, až o 36 percent, zaznamenali v Španielsku a na druhom mieste je Veľká Británia s rastom o 34,7 percenta. So zvýšeným nakupovaním na e-shopoch súvisí aj nárast dôležitosti e-commerce, teda ako je pre zákazníkov tento spôsob nakupovania podstatný. V rámci Európy vzrástla v roku 2020 dôležitosť e-commerce o 12 percent, pričom v roku 2019 to bolo 9 percent a v roku 2018 8,5 percenta. Progres zaznamenali všetky európske krajiny.
V celosvetovom meradle vedie Čína, kde má oblasť e-commerce až 45-percentný podiel na predaji. Samozrejme, viac nakupovali cez e-shopy už stáli zákazníci, no pribudlo aj obrovské množstvo nových, spolu za celú Európu pribudlo až 15 miliónov e-shopperov. Absolútne číslo zákazníkov e-shopov sa tak navýšilo na hodnotu 381,6 milióna.
Obavy zákazníkov vyriešili opatrenia
Zákazníci využívali nákup cez internet najmä z dôvodu obáv z nákazy vírusom Covid-19. Napríklad až 74 percent Francúzov verí, že vírus sa šíri dotýkaním sa predmetov, až 52 percent Britov sa obávalo nákazy počas nakupovania v kamenných predajniach a opatrní boli zákazníci aj pri e-shopoch. Napríklad až 68 percent Španielov si dávalo veľký pozor aj pri otváraní balíkov dovezených kuriérmi.
Odvetvie kuriérskych doručovacích služieb veľmi promptne zareagovalo na citlivú situáciu a zaviedli mnohé opatrenia, ktoré chránili príjemcov balíkov aj zamestnancov spoločností – kuriérov. Spoločnosti v úvode pandémie zaviedli napríklad bezkontaktné doručovanie s PIN kódom, dodržiavanie rozostupov medzi jednotlivcami v centrách a skladoch a mnoho ďalších opatrení, ktoré umožnili pokračovať v plnom pracovnom nasadení za dodržania všetkých bezpečnostných pravidiel.
V roku 2020 DPDgroup zaznamenala mimoriadne objemy v doručovaných zásielkach. Príjemcom doručila 931 miliónov balíkov, čo v porovnaní s rokom 2019 predstavuje nárast o 56 percent. Napríklad vo Veľkej Británii pribudlo až 1,3 milióna nových domácich adries, na ktoré spoločnosť DPD doručovala balíky po prvýkrát. Denným rekordom minulého roka v rámci celej Európy bolo pre ňu 12 miliónov doručených balíkov, a to 30. novembra, v deň, ktorý je vo väčšine európskych krajín takzvaným výpredajovým.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?