Ľudia súhlasia s tým, že svet sužuje veľká chudoba a treba spraviť niečo preto, aby zmizla, no namiesto rozdelenia prebytočných peňazí si kúpia nový drahý mobil či topánky. Mnohí zásadne odsudzujú detskú prácu a hrozné pracovné podmienky v prevažne ázijských manufaktúrach, no nakupujú v módnych reťazcoch, ktoré preukázateľne výrobky z takýchto podnikov odoberajú. Rovnako väčšina nesúhlasí s konzumáciou mäsa z dôvodu krutého zabíjania a zaobchádzania so zvieratami vo veľkofarmách, no večer si pochutnávajú pred televízorom na kuracích rezňoch či steaku.

Keď názory nekorešpondujú so správaním a to sa stáva nekonzistentným, psychológovia to zvyknú označovať ako kognitívnu nesúrodosť. Obrazne používajú pojem aj mäsový paradox, s odkazom práve na to, či jesť, alebo nejesť mäso zo zabíjaných zvierat. Bežní ľudia používajú slovo pokrytectvo.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa