Elektrické vozidlá by mali v Číne v roku 2025 z hľadiska predajov po prvýkrát prekonať tradičné vozidlá. Podľa Business Insideru si tak krajina začína v rámci prechodu na čistú energiu získavať oproti Západu značný náskok.
Domáci predaj elektrických vozidiel v Číne sa má budúci rok podľa najnovších údajov bánk UBS a HSBC medziročne zvýšiť o 20 percent na vyše 12 miliónov áut. Prognózy sa týkajú čistých elektrických vozidiel aj plug-in hybridov. Predaj vozidiel so spaľovacím motorom by mal klesnúť o viac ako desať percent na menej ako 11 miliónov kusov.
Predikcie bánk naznačujú príchod dôležitého bodu zlomu na svetovo najväčšom trhu s automobilmi. Okrem toho poukazujú na to, že prechod na čistú energiu prebieha v Číne rýchlejšie než na Západe. V Európe a Spojených štátoch prejavili spotrebitelia o elektrické vozidlá zmiešaný záujem, a to najmä vinou vysokých úrokových sadzieb a inflácie. Predaj elektrických vozidiel v Číne poháňali vládne dotácie a domáca konkurencia, ktorá tlačí ceny nadol.
Peking napríklad tento rok ponúkol dotáciu vo výške vyše 2 800 dolárov každému, kto svoje vozidlo so spaľovacím motorom vymení za elektrický model alebo hybrid. Čínske automobilky realizovali v roku 2024 agresívne stratégie na znižovanie cien, ktorých cieľom bolo pozitívne stimulovať predaje a záujem spotrebiteľov. Tesla v niektorých krajinách vrátane Činy začiatkom tohto roka takisto znížila ceny vozidiel, aby dokázala konkurovať agresívnym cenovým politikám domácich výrobcov elektrických vozidiel.