Elektrické vozidlá by mali v Číne v roku 2025 z hľadiska predajov po prvýkrát prekonať tradičné vozidlá. Podľa Business Insideru si tak krajina začína v rámci prechodu na čistú energiu získavať oproti Západu značný náskok.

Domáci predaj elektrických vozidiel v Číne sa má budúci rok podľa najnovších údajov bánk UBS a HSBC medziročne zvýšiť o 20 percent na vyše 12 miliónov áut. Prognózy sa týkajú čistých elektrických vozidiel aj plug-in hybridov. Predaj vozidiel so spaľovacím motorom by mal klesnúť o viac ako desať percent na menej ako 11 miliónov kusov.

Predikcie bánk naznačujú príchod dôležitého bodu zlomu na svetovo najväčšom trhu s automobilmi. Okrem toho poukazujú na to, že prechod na čistú energiu prebieha v Číne rýchlejšie než na Západe. V Európe a Spojených štátoch prejavili spotrebitelia o elektrické vozidlá zmiešaný záujem, a to najmä vinou vysokých úrokových sadzieb a inflácie. Predaj elektrických vozidiel v Číne poháňali vládne dotácie a domáca konkurencia, ktorá tlačí ceny nadol.

Peking napríklad tento rok ponúkol dotáciu vo výške vyše 2 800 dolárov každému, kto svoje vozidlo so spaľovacím motorom vymení za elektrický model alebo hybrid. Čínske automobilky realizovali v roku 2024 agresívne stratégie na znižovanie cien, ktorých cieľom bolo pozitívne stimulovať predaje a záujem spotrebiteľov. Tesla v niektorých krajinách vrátane Činy začiatkom tohto roka takisto znížila ceny vozidiel, aby dokázala konkurovať agresívnym cenovým politikám domácich výrobcov elektrických vozidiel.

Ďalšie dôležité správy

KK14 Falkenberg - Oblaky dymu sa vznášajú nad lesnou oblasťou počas lesného požiaru medzi veternými turbínami v skorých ranných hodinách neďaleko nemeckého Falkenbergu v utorok 26. júla 2022. Na východe Nemecka vypukol v pondelok rozsiahly lesný požiar, ktorý si vyžiadal evakuácie a ohrozil aj fungovanie viacerých veterných turbín v oblasti. FOTO TASR/AP
Clouds of smoke drift over a forest area during a forest fire between wind turbines in the early morning near Falkenberg, Germany, Tuesday, Jul
Neprehliadnite

Dominancia Číny v zelenom sektore spôsobuje EÚ čoraz väčšie problémy