České úrady začínajú testovať projekt robota, ktorý vďaka umelej inteligencii pomáha občanom s vybavovaním ich žiadostí na úradoch, píše český ekonomický web E15, ktorý dodáva, že produkt domácej firmy Born Digital bude využívať nielen česká polícia, ale aj Zväz miest a obcí ČR.
V realite by to malo vyzerať tak, že občan príde k robotovi, ktorý výzorom pripomína bankomat, keďže dodávateľom riešenia bola Česká sporiteľňa, a bude môcť si vybaviť také žiadosti ako založenie živnosti, tlač výpisu z registru trestov, prijať poplatok za psa, vodné a stočné a iné. Automat dokáže čítať občianske preukazy, prijímať platby, skenovať a najmä komunikovať v rôznych jazykoch. Umelá inteligencia bude „časom schopná poskytnúť aj analýzu dát v reálnom čase, napríklad emócií toho, s kým sa bavila,“ dodáva český web. V prípade ak rozsah žiadostí občana presiahnu kompetencie robota, k dispozícii bude spojenie s reálnym úradníkom.
Úrady si tak budú môcť produkt prispôsobiť podľa vlastných požiadaviek, ktoré by mal robot splniť.
Firma Born Digital však pripravuje aj rozšírenie projektu e-Úradníka, a to digitálneho pracovníka pre komerčnú sféru, ktorý by mohol mať využitie v bankách, poisťovniach, cestovných kanceláriách, obchodných centrách či e-schopoch. Robot by však nemal byť prítomný len v pobočkách, ale aj vo virtuálnom svete na webe či aj ako podoba aplikácie.
„Digitálne osoby skrátka budú v blízkej dobe neoddeliteľnou súčasťou našich každodenných životov,“ hovorí spoluzakladateľ a obchodný riaditeľ Born Digital Zenon Sliwka, ktorý dodáva, že možnosti využitia digitálnych pracovníkov budú takmer nekonečné aj v komerčnej sfére.