SoftBank si dokáže predstaviť, že robot by mohol byť používaný napríklad na stráženie detí, pri ošetrovaní pacientov alebo na oslavách, kde by vraj mohol robiť spoločníka. K osobnému použitiu ho firma začne predávať vo februári, a to za 198-tisíc jenov (približne 1 420 eur).
S prototypom si bude verejnosť v Japonsku môcť pohovoriť už tento týždeň. Stroj začne obsluhovať zákazníkov v dvoch firemných predajniach mobilných telefónov. „Ľudia popisujú ostatných ako robotov, pretože nemajú žiadne emócie, žiadne srdce. Po prvý raz v dejinách človeka sme srdce a emócie dali robotovi,“ povedal generálny riaditeľ SoftBank Masajoši Son.
Firma sa robotov chystá časom umiestniť aj do svojich ďalších predajní v Japonsku. Na vývoji robota Pepper sa podľa agentúry Reuters spolupracovala aj francúzska robotická firma Aldebaran, v ktorej spoločnosť SoftBank získala pred dvoma rokmi podiel.
Japonská spoločnosť patrí k najrýchlejšie starnúcou na svete a tamojšia vláda dúfa, že pracovnú silu dokáže nahradiť práve revolúcia v robotike. Na toto odvetvie sa zameriavajú aj niektoré ďalšie japonské technologické firmy.
Napríklad spoločnosť Panasonic a jeho divízia vývoja v oblasti robotiky ActiveLink tento týždeň predstavila robotickú konštrukciu, ktorá pripomína vnútornú kostru. Má pomáhať pri fyzicky náročnejších úlohách ako napríklad nosenie ťažkých predmetov alebo zbieranie ovocia zo stromov.