Riešením pre logistiku ako zabezpečiť ekologickejšiu dopravu je používanie syntetického paliva HVO100. Elektromobilita pre medzinárodnú logistiku v dohľadnej dobe riešením nebude, má totiž množstvo bariér. Vyplynulo to z konferencie o udržateľnosti v logistike.

Odborníci sa zhodli, že doterajší potenciál elektrifikovaných nákladných vozidiel nebude na dlhšie trasy v dohľadnej dobe stačiť.

„Elektrifikácia kamiónov môže naraziť na rôzne bariéry, ako napríklad nedostatočnú infraštruktúru nabíjacích bodov a krátky dojazd. Zároveň je potrebné dodať, že v porovnaní s kamiónmi na spaľovací motor sú omnoho drahšie,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Raben Logistics Czech & Slovakia Jakub Trnka s tým, že dobrou alternatívou je syntetické palivo z obnoviteľných zdrojov.

Efektívnou cestou k redukcii uhlíkových emisií by mohlo byť podľa odborníkov aj zvýšenie efektivity prepravy.

„Strach z veľkých nákladných áut je neoprávnený, naopak, sú ekologickejšie. Cityliner so zadnou natáčacou osou lepšie prejde mestskou zástavbou a nahradí tak napríklad päť dodávok. Znižujú sa tým ako emisie, tak aj riziko vzniku dopravných kolízií a zdržaní v úsekoch častých kolón,“ priblížil Trnka.

Ďalšie dôležité správy

MOL Orbán
Neprehliadnite

V Maďarsku začnú vo veľkom vyrábať surovinu, ktorú bežne využívajú aj slovenské automobilky