Vzdelávanie na diaľku prinieslo množstvo výziev a cenných skúseností. Hoci sa ministerstvo školstva priebežne usilovalo získavať informácie o potrebách, problémoch i inovatívnych riešeniach aj priamo v teréne, nebolo možné osloviť každú školu. Preto v týchto dňoch spustilo zber údajov o priebehu dištančnej výučby a o potrebách škôl. TASR o tom informoval odbor komunikácie a protokolu rezortu školstva.

Návrat žiakov prvého stupňa do školy mesiac pred letnými prázdninami po uvoľnení bezpečnostných opatrení počas pandémie koronavírusu Covid - 19. Na snímke sú žiaci základnej školy Turnianska 10 v bratislavskej mestskej časti Petržalka.
Neprehliadnite

Žiakom sa začali letné prázdniny, v auguste budú môcť navštevovať letné školy

Cieľom je zistiť skúsenosti, postrehy a potreby každej základnej a strednej školy na Slovensku. Na tento účel Inštitút vzdelávacej politiky v spolupráci s Národným ústavom certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) pripravil dva krátke dotazníky - jeden pre riaditeľov škôl a druhý pre učiteľov základných a stredných škôl.

Dotazníky poskytujú všetkým osloveným priestor vyjadriť sa, akým problémom v posledných mesiacoch čelili a aký typ pomoci by do budúcnosti privítali. Cieľom zberu je tiež zistiť, akými spôsobmi a ako efektívne sa žiaci a žiačky zapájali do dištančnej výučby, či ako sa im podarilo poradiť si s procesom opätovného otvárania škôl.

Informácie priamo od ľudí pracujúcich v školách pomôžu rezortu školstva efektívnejšie nastaviť systém pomoci a podpory, ako aj pripraviť sa na prípadnú druhú vlnu pandémie. „Pre skutočné zmeny v školstve je potrebné, aby sme dokázali školám poskytovať včasnú, adresnú a najmä účinnú podporu. To sa nám podarí len vtedy, keď budeme dostatočne poznať potreby aj problémy, s ktorými sa stretávajú ľudia pracujúci v školstve,“ podotkla štátna tajomníčka ministerstva školstva pre národnostné školstvo a inkluzívne vzdelávanie Monika Filipová.

Školám na dištančnú výučbu chýbajú materiály, a to napriek tomu, že ministerstvo školstva investovalo za poslednú dekádu stovky miliónov eur do digitálnych knižníc a tabletov.
Neprehliadnite

Korona zmenila vyučovanie. Ako školy zvládli učenie na diaľku?

Rezort školstva ubezpečuje všetkých oslovených riaditeľov, ako aj učiteľov, že získané informácie nebudú slúžiť na hodnotenie jednotlivých škôl. Údaje budú spracovávané anonymne a zistenia následne Inštitút vzdelávacej politiky spracuje do správy.

Riaditeľom škôl boli doručené e-maily s odkazmi na vyplnenie elektronických dotazníkov 2. júla, pričom ich bude možné vypĺňať do 10. júla.