Amazon pred časom debutoval technológiou, ktorá mala dať zbohom pozícii pokladníka aj samoobslužným pokladniam. Mnohí ju považovali za budúcnosť maloobchodu. Ľudia nemuseli čakať v rade pri pokladni; kamery a senzory s umelou inteligenciou zisťovali a prepočítali, čo mali zákazníci v košíku. Teraz však spoločnosť Jeffa Bezosa vo svojich 40 veľkých obchodoch s potravinami od systému „Just Walk Out“ upúšťa.

Namiesto toho vracia do hry Dash Cart, niečo ako inteligentný nákupný vozík, pri ktorom si ľudia sami skenujú nakúpené produkty. Informuje o tom CNN.

Technológia sa neujala

Zákazníkom sa technológia bez pokladníkov nepozdávala, najmä v obchodoch s potravinami, kde nakupujú väčšie množstvá a museli zvládať dodatočné úlohy, ako napríklad váženie produktov. Amazon tvrdí, že technológia „Just Walk Out“ môže byť úspešne nasadená v menších predajniach, aké napríklad tvoria sieť obchodov so zmiešaným tovarom Amazon Go.

Fresh asi skončí

Technologický gigant otvoril svoj prvý obchod Amazon Fresh v roku 2020, pričom v celých Spojených štátoch má 40 predajných miest. Potom, čo Amazon v roku 2017 kúpil Whole Foods, zaviedol v týchto obchodoch aj pokladne bez pokladníka.

V roku 2023 však spoločnosť uviedla, že pozastavuje expanziu obchodu Amazon Fresh. „Dnes v týchto obchodoch experimentujeme, aby sme sa pokúsili nájsť formát, o ktorom si myslíme, že bude u zákazníkov rezonovať,“ povedal vo februári 2023 generálny riaditeľ Amazonu Andy Jassy. V priebehu minulého roka sa spoločnosť rozhodla, že sieť predajní Fresh rozširovať nebude, „kým v tom nebudeme mať jasno.“

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Dôvodov, prečo firmy vracajú výrobu späť domov, je viac. Okrem iných aj faktor Amazon