Milánsku kaviareň otvorí taliansky podnikateľ Antonio Percassi, ktorý bude na základe licenčnej dohody kaviarne vlastniť a prevádzkovať, informovala dnes agentúra Reuters.

Podľa Európskej kávovej organizácie má Taliansko siedmu najväčšiu spotrebu kávy na obyvateľa v Európe. Vstup na taliansky trh má pre americkú spoločnosť symbolický význam. Nápad na vytvorenie kaviarenského reťazca totiž terajší generálny riaditeľ Starbucks Howard Schultz dostal vďaka služobnej ceste, ktorá ho v 80. rokoch minulého storočia zaviedla práve do Milána a Verony s tamojšou prosperujúcou kaviarenskou kultúrou.

Skupina odvtedy vstúpila do desiatok krajín, aj keď v Európe sa jej podľa agentúry AP až tak nedarí. Možno predpokladať, že Taliansko bude pre Starbucks výzvou. Miestne podniky sú zvyknuté na to, že Taliani si dávajú rýchle espresso počas krátkej zastávky cestou do práce alebo inam. Koncept Starbucks je odlišný, jej kaviarne fungujú ako miesto, kam ľudia prichádzajú pracovať alebo sa schádzajú pri káve s priateľmi.

„Vieme, že otvorením prvej prevádzkarne Starbucks v Taliansku bude pred nami stáť jedinečná výzva," uviedol podľa agentúry AP vo vyhlásení Antonio Percassi.

Skupina Percassi vlastnú sieť predajní kozmetiky Kiko Milano, ktorá má viac ako 700 predajní po celej Európe a v Spojených štátoch. Taktiež má franšízovú dohodu s americkou značkou spodnej bielizne Victoria 'Secret.