Zubná pasta značky Dentagard od amerického koncernu Colgate-Palmolive dostala v Nemecku dvojitý výprask. Najprv padla za obeť spotrebiteľskému združeniu Hamburg (Verbraucherzentrale Hamburg), ktoré jej udelilo titul Zavádzajúci obal mesiaca august. Druhý úder jej zasadil reťazec drogérií dm drogerie markt, ktorý sa rozhodol pastu vyhodiť zo svojich regálov. Dôvodom je skryté zvyšovanie ceny.

Výrobca zredukoval obsah tuby zo 100 mililitrov na 75 mililitrov pričom cenu nezmenil. V prepočte ide zhruba o 33-percentné zdraženie.

Maskovanie vyššej ceny za zredukovaný obsah výrobcovia zvyknú používať na to, aby spotrebitelia mali pocit, že nakupujú rovnaké balenie za nezmenenú cenu. Podľa marketingového odborníka z vysokej ekonomickej školy WHU Martina Fassnachta však nie je bežné, aby na to zákazníkov upozornil predajca, informoval Focus.de.

Opatrením si podľa jeho názoru dm buduje status úprimného predajcu a pravdepodobne dúfa, že tým posilní privátnu značku Dontodent, pod ktorou reťazec predáva aj zubné pasty.

Dm stiahol zubnú pastu zo všetkých nemeckých regálov. Prázdne miesto sprevádza ceduľka s oznamom: „Rovnaká cena za menší obsah. To bojkotujeme!“ a vysvetlením, prečo reťazec vyradil produkt z predaja.

Reťazec dm dal príučku Colgate. Z pultov vyhodil značkovú pastu

Ako alternatívu ponúkol v niektorých prevádzkach zubnú pastu Signal s bylinkami od Unileveru. Filiálky si môžu vybrať, ako o tom budú zákazníkov informovať.

Spotrebiteľské združenie Hamburg víta, že na skryté zvyšovanie cien konečne verejne zareagoval aj obchodník. Výrobcu Dentagard kritizuje aj kvôli tomu, že označenie množstva presunul z viditeľného miesta na prednej strane obalu na zadnú.

Nejde pritom o jedinú značku, pri ktorej Colgate-Palmolive „blafoval“. Zvýšenú cenu údajne ukrýval aj za zredukované množstvo sprchových gélov, čistiacich prostriedkov na riad a mydla Palmolive.

Koncern Colgate-Palmolive nie je príliš nadšený z otvorenej komunikácie reťazca dm: „Pre výrobcu spotrebného tovaru je bežné prispôsobovať predajnú cenu v obchode rastúcim nákladom napríklad na energie alebo suroviny,“ vysvetľuje spoločnosť v oficiálnom stanovisku. Koncern zároveň dúfa, že s dm, jedným z jeho najväčších obchodných partnerov, nájde vzájomne prijateľné riešenie. Dovtedy sa Dentagard na pultoch dm asi neobjaví.

Zubnú pastu Dentagard predávajú na Slovensku internetové obchody s kozmetikou. V sortimente dm drogérií sa na našom území nenachádza.