Francúzska automobilka Renault zvýšila v treťom štvrťroku tržby medziročne o pätinu na 9,8 miliardy eur. Firma ťažila z toho, že predávala svoje vozidlá drahšie. V tlačovej správe dnes tiež potvrdila celoročný výhľad.

Vyššie ceny za automobily sa na raste tržieb podieľali z viac ako polovice. Z čísel už sú vyňaté údaje z opusteného podnikania v Rusku, odkiaľ sa spoločnosť stiahla po začiatku vojny na Ukrajine. Tržby boli v súlade s očakávaniami analytikov.

Renault predal od júla do septembra 481-tisíc áut, medziročne o 2,4 percenta menej. Zisk spoločnosť zverejňuje, ako je vo Francúzsku obvyklé, len za polrok. Podnik zopakoval, že za celý rok chce zvýšiť prevádzkovú maržu na viac ako päť percent z vlaňajších 3,6 percenta.

Manažment má v pláne 8. novembra informovať o ďalšej stratégii a o strednodobých cieľoch. Podľa agentúry DPA by tiež mohol zverejniť novinky k strategickej aliancii s japonskou automobilkou Nissan.

V poslednom čase sa špekulovalo, že Japonci by mohli kúpiť divíziu elektromobilov Renaultu, ktorá by sa odštiepila, a na oplátku by Francúzi znížili svoj 43-percentný podiel v Nissane na 15 percent. Podľa agentúry Reuters by to bola najväčšia zmena vo vzťahu oboch firiem od roku 2018, keď bol zadržaný ich generálny riaditeľ Carlos Ghosn.

Ďalšie dôležité správy

A,Long,Traffic,Jam,Of,Many,Trucks,At,The,Border
Neprehliadnite

Dodávatelia automobilového priemyslu odsúdili možný zákaz spaľovacích motorov pre kamióny