Francúzska automobilka Renault zvýšila v treťom štvrťroku tržby medziročne o pätinu na 9,8 miliardy eur. Firma ťažila z toho, že predávala svoje vozidlá drahšie. V tlačovej správe dnes tiež potvrdila celoročný výhľad.
Vyššie ceny za automobily sa na raste tržieb podieľali z viac ako polovice. Z čísel už sú vyňaté údaje z opusteného podnikania v Rusku, odkiaľ sa spoločnosť stiahla po začiatku vojny na Ukrajine. Tržby boli v súlade s očakávaniami analytikov.
Renault predal od júla do septembra 481-tisíc áut, medziročne o 2,4 percenta menej. Zisk spoločnosť zverejňuje, ako je vo Francúzsku obvyklé, len za polrok. Podnik zopakoval, že za celý rok chce zvýšiť prevádzkovú maržu na viac ako päť percent z vlaňajších 3,6 percenta.
Manažment má v pláne 8. novembra informovať o ďalšej stratégii a o strednodobých cieľoch. Podľa agentúry DPA by tiež mohol zverejniť novinky k strategickej aliancii s japonskou automobilkou Nissan.
V poslednom čase sa špekulovalo, že Japonci by mohli kúpiť divíziu elektromobilov Renaultu, ktorá by sa odštiepila, a na oplátku by Francúzi znížili svoj 43-percentný podiel v Nissane na 15 percent. Podľa agentúry Reuters by to bola najväčšia zmena vo vzťahu oboch firiem od roku 2018, keď bol zadržaný ich generálny riaditeľ Carlos Ghosn.