Francúzska automobilová značka Renault zaznamenala v prvom štvrťroku 2023 nárast predaja o deväť percent vďaka uvedeniu nových modelov na trh. To naznačuje, že reštrukturalizácia generálneho riaditeľa Lucu de Mea začína prinášať výsledky po štyroch rokoch poklesu tržieb, k čomu prispeli aj nedostatok polovodičov a vojna na Ukrajine.
Značka Renault predala v prvých troch mesiacoch roka na celom svete 354 545 vozidiel, uviedla v pondelok spoločnosť. Výsledky celej automobilovej skupiny, ktorá vyrába tiež vozidlá Dacia a Alpine, budú uverejnené vo štvrtok (20. 4.).
V roku 2022 zaznamenala skupina v prvom kvartáli pokles predaja o 5,9 percenta, keďže ju zasiahla strata ruského trhu po vypuknutí vojny na Ukrajine. Odbyt samotnej značky Renault, ktorá sa podieľa dvomi tretinami na predaji celej skupiny, v minulom roku klesol o 9,4 percenta, čo bol už štvrtý pokles v rade.