Francúzska automobilka Renault v prvom polroku zvýšila celosvetový predaj medziročne o 13 percent na 1,13 milióna vozidiel. Firma pritom v uplynulých štyroch rokoch zápasila s poklesom predaja. V Európe predaj Renaultu v polroku vzrástol dokonca o 24 percent.
Globálny predaj hlavnej značky Renault sa zvýšil o 12 percent na viac ako 772-tisíc vozidiel, v Európe stúpol o 21 percent na viac ako pol milióna áut. Ešte výraznejší rast vykázala nízkonákladová značka Dacia, ktorej celosvetový predaj sa zvýšil o 24 percent na viac ako 345-tisíc vozidiel. V celom minulom roku sa predaj automobilky Renault znížil takmer o šesť percent na 2,05 milióna vozidiel. Celoročný pokles tak vykázal už štvrtýkrát za sebou.
Minulý mesiac automobilka zlepšila finančný výhľad pre tento rok najmä vďaka úspechu nových modelov a znižovaniu nákladov. Firma teraz predpokladá, že jej prevádzková marža tento rok dosiahne sedem až osem percent, zatiaľ čo predtým ju odhadovala na šesť percent.
Finančné výsledky za prvý polrok Renault zverejní 27. júla. Vlani sa spoločnosť pre odchod z ruského trhu prepadla do straty 700 miliónov eur v porovnaní s predvlaňajším ziskom takmer 967 miliónov eur. Tržby však vlani vďaka vyšším predajným cenám stúpli o 11,4 percenta na 46,4 miliardy eur.
Renault je dlhoročným partnerom japonskej automobilky Nissan Motor. Podľa zdrojov agentúry Reuters firmy v najbližších dňoch predstavia novú podobu aliancie, o ktorej rokovali posledných desať mesiacov.
Firmy už vo februári predstavili rámcovú dohodu, podľa ktorej automobilka Renault zníži svoj podiel v Nissane na 15 percent zo súčasných 43 percent. Dohoda tiež predpokladá, že Nissan kúpi až 15-percentný podiel vo firme Ampere, ktorá vyrába elektromobily Renault.