Francúzska automobilka Renault začala prehodnocovať cenovú politiku elektromobilov. Cieľom je zostať konkurencieschopnou po sérii cenových škrtov americkej Tesly. Uviedol to v pondelok šéf značky Renault Fabrice Cambolive.
Tesla znížila ceny vozidiel na domácom trhu už niekoľkokrát, v piatok 14. apríla však rovnaký krok urobila aj v Európe. Okrem toho ceny zredukovala aj v Izraeli a Singapure. S touto politikou začala v Číne.
„Budeme analyzovať krajinu po krajine, trh po trhu, aby sme vedeli, aké rozsiahle kroky musíme urobiť, aby sme ostali konkurencieschopní,“ povedal Cambolive pre médiá. Objem predaja Renaultu sa v prvom štvrťroku medziročne zvýšil o deväť percent. To signalizuje, že reštrukturalizačná stratégia, v rámci ktorej sa firma zamerala na najziskovejšie modely, sa začína vyplácať. Cambolive dodal, že rast sa presunul aj do apríla, zároveň však poukázal na to, že na ďalšie zníženie cien áut zo strany Tesly je potrebné reagovať.
V tejto súvislosti sa zameral najmä na elektrifikovaný model Megane. Jeho predaj v marci prudko vzrástol napriek tomu, že ceny nešli príliš dolu. Teraz však model stojí zhruba toľko, ako jeho najväčší konkurent od Tesly.
Po minulotýždňovom znížení cien v Európe sa cena Modelu 3 od Tesly vo Francúzsku začína od 41 990 eur. Elektrický Megane stojí 42-tisíc eur. V prvom kvartáli predal Renault na domácom trhu 3 570 áut Megane E, zatiaľ čo v prípade Modelu 3 od Tesly sa predalo 3 158 vozidiel. Americký výrobca však navyše predal v krajine aj 9 364 kusov športovo-úžitkového Modelu Y.