Zriadená má byť v prostredí Finančného riaditeľstva SR a bude fungovať na počítači, tablete alebo iných zariadeniach schopných pripojenia na internet. Konkrétnejšie detaily o fungovaní virtuálnej pokladnice zatiaľ rezort financií nezverejnil.
Tvrdí však, že jej používanie bude výhodnejšie pre toho, kto zrealizuje menej transakcií. Návrh zaviesť virtuálnu registračnú pokladnicu je pritom súčasťou balíka zmien obsiahnutých v novele zákona o dani z príjmov, ktorú rezort financií podľa vlastného vyhlásenia predloží do pripomienkového konania.
Súčasťou zmien má byť aj zúženie rozsahu výnimiek na služby pri používaní elektronických registračných pokladníc, ktoré už ministerstvo avizovalo. "Navrhuje sa preto rozšíriť povinnosť používať pokladnicu aj na evidenciu tržieb napríklad u notárov, lekárov, zubárov či v rámci hotelových služieb,“ konštatuje sa v tlačovej správe ministerstva.
Po novom má pritom certifikáciu elektronických registračných pokladníc vykonávať Colný úrad Bratislava, ktorý túto činnosť bude poskytovať bezodplatne. Ministerstvo financií zároveň navrhuje sprísniť sankcie, a to tak, že pri prvom opakovanom a pri každom ďalšom porušení zákona bude súčasne s pokutou uložený aj zákaz predaja tovaru alebo poskytovania služby v lehote až do 72 hodín.
"Cieľom týchto zmien je zabrániť kráteniu prijatých tržieb pri predaji tovaru alebo pri poskytovaní služieb, ktoré doteraz nepodliehali evidencii na pokladnici, a tým dosiahnuť vyšší výber daní. Tiež sa zjednodušia kontroly finančnej správy, čím sa dosiahne vyšší počet odhalených podvodov,“ píše vo vyhlásení ministerstvo financií.