Nejde tu, samozrejme, o farbu uniformy, ktorú si pracovníci obliekajú. Aj v ZSSK môžu mať rovnako produktívnych ľudí a rovnako efektívne linky. Výkony dvoch firiem, prepočítané na jedného zamestnanca, však ukazujú, aké extrémne sú rozdiely v efektivite na jednotlivých tratiach. Má to dva hlavné dôvody.

Prvým je ten, že ZSSK prevádzkuje aj mnohé slabo vyťažené linky. Vlakov tam jazdí málo, no personál tam držať musia. Druhým faktom je, že Regiojet jazdí na komárňanskej trati na hranici alebo až za hranicou svojich možností – nielen čo sa týka využívania personálu, ale aj techniky. Tej má ZSSK k dispozícii oveľa viac, čo jej zvyšuje náklady. Má rozsiahly vozidlový park, o ktorý sa však nedokáže poriadne postarať a aj preto sa vlaky často kazia.

    (Dňa 8.10. doplnené o stanovisko Regiojet  Regiojet v reakcii na zverejnený článok uviedol, že z hľadiska počtu zamestnancov nejazdí na hranici svojich možností, ale že má pracovníkov na riadne zabezpečenie prevádzky dostatok. Rozdiel medzi ZSSK a Regiojetom vidí v tom, že ZSSK má v pomere k dopravnému výkonu viac ľudí mimo prevádzkových profesií.)

    Slabé trate

    Člen predstavenstva ZSSK Patrik Horný sa porovnaniu s RegioJetom bráni. „ZSSK obsluhuje aj trate s minimálnym dopravným výkonom,“ uviedol pre TREND. Priepastné rozdiely medzi jednotlivými traťami vysvetľuje

    Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

    • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
    • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
    • Menej reklamy na TREND.sk
    Objednať predplatné

    Máte už predplatné? Prihláste sa