„Plánujeme aj spoje z Kysaku do Bardejova, ktoré by nadväzovali na vlaky z Bratislavy a Prahy a obsadiť plánujeme aj významnú trasu medzi Košicami, Michalovcami, Humenným a Sninou,“ povedala riaditeľka autobusovej dopravy RegioJet Ivana Kašická.
Všetky nové plánované trasy vzišli z podnetov cestujúcich po nedávnej ankete, z ktorej vyplynulo, že najväčší záujem o žlté autobusy je práve na východnom Slovensku. Ak by podľa I. Kašickej všetko vyšlo, ako plánujú, na východnom Slovensku podľa nej vznikne dvadsať nových autobusových spojení s prevádzkou každý deň.
„Chceme prepojiť mestá na východnom Slovensku so stanicami našich vlakov. Tie síce v súčasnosti premávajú do Kysaku či Košíc, ale pre cestujúcich, ktorí pokračujú ďalej na východné Slovensko, chceme zabezpečiť garantovaný prípoj priamo od alebo k ich vlaku RegioJet,“ uviedol majiteľ Regiojet Radim Jančura.
Všetky autobusy, ktoré plánujú zaviesť, budú podľa neho priamo nadväzovať na príchody a odchody vlakov dopravcu. „Rešpektovať budú aj ich prípadné meškania,“ dodal. RegioJet sa chce v priebehu niekoľkých rokov stať domácim sieťovým dopravcom, ktorý prepojí významné mestá na Slovensku podobne ako v Českej republike.
Už raz to skúšali
Zavedenie autobusových prípojov k svojim vlakom na východnom Slovensku Regiojet plánoval už v minulosti. Proti vydaniu licencie sa ale vlani postavila samospráva a dopravca svoju žiadosť o získanie povolenia odvolal.
Komplikácie sprevádzali tiež udelenie licencie RegioJetu na autobusovú linku z Bratislavy cez Nitru do Banskej Bystrice, ktorú dopravca začal prevádzkovať vlani vo februári. Úrady najprv žiadosť dopravcu odmietli, čo vyústilo okrem iného do billboardovej kampane RegioJetu a do podania trestného oznámenia na primátora Nitry.
Záujem o nočné vlaky rastie
RegioJet v diaľkovej železničnej doprave prevádzkuje dva páry vlakov medzi Prahou a Košicami (jeden denný a nočný v každom smere, teda spolu štyri spoje), jeden pár vlakov Praha - Žilina - Martin - Zvolen a tri páry vlakov Bratislava - Žilina - Košice a späť. Nočné vlaky dopravcu za rok ich fungovania medzi Prahou a Košicami prepravili vyše 215-tisíc cestujúcich.
Trend na Slovensku a v Česku je podľa spoločnosti úplne opačný ako v západnej Európe, kde zažívajú nočné vlaky so spacími vozňami skôr útlm. Medzi Slovenskou a Českou republikou záujem o ne rastie. Nočné vlaky najprv jazdili trikrát týždenne, od decembra minulého roka jazdia každodenne. Spoločnosť nasadzuje v nočných vlakoch v najvyťaženejších dňoch štrnásť vozňov.