E-commerce na Slovensku vlani narástol o šesť percent, pričom v poslednom kvartáli sa zvýšil až o sedem percent. Skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne stúpli o viac ako 1 100 percent, informoval porovnávací portál Heureka.

Ročný obrat dosiahol 1,84 miliardy eur a je druhým najvyšším v histórii slovenského e-commerce za rekordnými 2,08 miliardami z roku 2021. V susednom Česku, kde konsolidácia verejných financií začala už pred dvoma rokmi, bol nárast o päť percent.

Najsilnejšou kategóriou zostáva elektronika, ktorej podiel na celkovom obrate e-commerce predstavuje 21 percent. Za ňou nasledujú dielňa, stavba, záhrada (takmer 14) a auto-moto s vyše deviatimi percentami.

Počet aktívnych e-shopov klesol na 13 900, čo zodpovedá očakávanému čisteniu trhu. Aj keď ich väčšina prešla dvojročným obdobím korekcie, niektorí obchodníci neboli schopní pokračovať a činnosť ukončili. Na druhej strane sa uskutočnili aj akvizície, vďaka ktorým sú na trhu väčší hráči, z čoho môžu profitovať práve slovenskí spotrebitelia, objasnila Heureka.

Slovenský e-commerce v tomto roku ovplyvní konsolidácia v podobe zvýšenej dane z pridanej hodnoty, ako aj blížiaca sa transakčná daň. Vývoj sa bude odvíjať aj od celkového vývoja slovenskej ekonomiky. Výrazný vplyv môžu mať aj príchod či stratégia zahraničných hráčov.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Slovenské e-shopy majú vysoké očakávania napriek ekonomickej neistote