Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Puma oznámil pokles zisku za druhý štvrťrok 2024. Nepriaznivé menové vplyvy, vyššie náklady na prepravu a utlmený sentiment spotrebiteľov sa podpísali aj pod znížením prognózy ročného zisku.

Puma, ktorá nedávno spustila nové marketingové iniciatívy v snahe lepšie konkurovať väčším rivalom, ako sú Adidas a Nike, zápasí so slabším dopytom spotrebiteľov a nadmernými zásobami u predajcov športového oblečenia, ktorí generujú väčšinu jej predaja.

Puma v stredu oznámila, že jej čistý zisk v druhom štvrťroku 2024 klesol o 23,8 percenta na 41,9 milióna eur z minuloročných 55 miliónov eur. Zisk na akciu sa znížil na 28 centov z 37 centov na akciu pred rokom.

Prevádzkový zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) ale oproti minulému roku vzrástol o 1,6 percenta na 117,2 milióna eur a marža EBIT sa zlepšila o desať bázických bodov na 5,5 percenta.

Tržby za druhý štvrťrok mierne klesli o 0,2 percenta na 2,12 miliardy eur, ale pri konštantných výmenných kurzoch vzrástli o 2,1 percenta. Analytici predpovedali Pume tržby 2,15 miliardy eur.

V regióne Európa, Blízky východ a Afrika klesli tržby očistené o menové vplyvy o 4,3 percenta na 817,9 milióna eur. Ázijsko-pacifický región zaznamenal rast predaja o 1,9 percenta, podporený rastom v Číne.

Spoločnosť revidovala odhad EBIT za celý rok na 620 až 670 miliónov eur z predchádzajúcich 620 až 700 miliónov eur. Vlani mala EBIT 621,6 milióna eur.

A očakáva tiež zmenu čistého zisku v roku 2024 v súlade s prevádzkovým výsledkom. V roku 2023 vykázala čistý zisk 304,9 milióna eur.

Ďalšie dôležité správy

Zalando.
Neprehliadnite

Predajca módy Zalando výrazne navýšil zisk, potiahol ho sektor športového tovaru