Psychologička Amna Khan v dokumente Primark: How Do They Do It? odhalila takmer všetky záludné triky predajcu. Odhaľuje, prečo chcú ľudia tráviť viac času a utrácať tak viac peňazí v obchodoch. Walesonline však spotrebiteľov ubezpečuje, že nedostatok sebakontroly za nadmerné míňanie peňazí v nákupnom reťazci Primark primárne nemôže.
„Predajňa vytvára pre spotrebiteľov skoro taký zážitok, ako ísť do zábavného parku, kde sa aktivujú všetky vaše zmysly, pričom tam túžite zostať čo najdlhšie," hovorí psychologička. Práve z toho dôvodu Primark údajne nakupuje najmä veľké priestory, kde umiestňuje aj ďalšie zážitkové služby, akými sú kaviarne či kozmetické štúdia.
To láka zákazníkov k tomu, aby zostali v obchode čo dlhšie a tak aj utratili viac. Expertka teda tvrdí, že írsky predajca zámerne vytvoril prostredie navrhnuté tak, aby ľudí udržalo vo svojich obchodoch nakupovať čo najdlhšie.
Novinár Harry Wallop tiež zdôraznil, že je nutné myslieť aj na pojem „doba zotrvania“. Priblížil, že cieľom je, aby ľudia neopustili priestory obchodu hneď po zakúpení položky, kvôli ktorej do predajne prišli.
„Chcete, aby niekto prišiel a po vyhľadaní položky mu do oka padla kaviareň, ktorá pôsobí príjemne. Človek sa tam zastaví, dá si kávu a žemľu a potom si opäť kúpi niečo iné,“ uvádza.