RegioJet vstúpil do štátom nedotovanej železničnej dopravy v nedeľu, keď medzi dvoma najväčšími mestami prepravil dohromady 2 290 cestujúcich. Na 445 kilometrov dlhej trase RegioJet prevádzkuje tri páry vlakov denne. Na trati konkuruje IC vlakom, ktoré ZSSK prevádzkuje na vlastné komerčné riziko.
ZSSK odmietla agentúre ČTK spresniť počet cestujúcich, ktorých v závere minulého týždňa prepravila vo svojich vlakoch kategórie IC. Hovorkyňa štátneho dopravcu Jana Morháčová to zdôvodnila obchodným tajomstvom.
Z údajov RegioJetu vyplýva, že podľa internetového rezervačného systému ZSSK predala na vybrané IC vlaky pred ich odchodom z východzieho nádražia 91 až 144 lístkov.
Štátna ZSSK na trati medzi Bratislavou a Košicami vypravila v nedeľu dohromady päť IC vlakov. Spoločnosť na tejto hlavnej železničnej trase prevádzkuje tiež štátom dotované rýchliky, v ktorých môžu deti, študenti a seniori cestovať od 17. novembra zadarmo. Bezplatné cestovanie vlakom sa však nevzťahuje na IC vlaky, ktoré jazdu z Bratislavy cez Žilinu do Košíc zvládnu o zhruba hodinu rýchlejšie ako rýchliky.
Expresné vlaky RegioJetu sa v prvý deň prevádzky nevyhli meškaniu oproti cestovnému poriadku a cestujúci mali v súpravách problémy s pripojením na internet.
„Vyskytli sa drobné nedostatky, niektoré sme odstránili už počas dňa,“ uviedol v tlačovej správe majiteľ RegioJetu Radim Jančura. Podnikateľ minulý týždeň uviedol, že RegioJet musí dosiahnuť vysokej obsadenosti svojich diaľkových spojov, aby ich prevádzka bola zisková.
Vstupom RegioJetu na trh diaľkovej železničnej dopravy na Slovensku došlo prvýkrát k tomu, že na jednej vnútroštátnej trati v krajine si konkurujú dvaja dopravcovia. Súboj o zákazníka viedol k zlacneniu cestovného, ZSSK tiež ohlásila nové služby vo svojich IC vlakoch. RegioJet okrem expresných vlakov prevádzkuje aj štátom dotované vlaky na regionálnej trati z Bratislavy do Komárna.