„Nemám informácie o tom, že by sa vyskytli nejaké problémy. Vodiči naopak jazdia v tuneli pomalšie, než je najvyššia povolená rýchlosť, teda dispečerom často prístroje ukazujú, že je v tuneli pomaly idúce vozidlo. To ale nespôsobuje žiadne ťažkosti,“ povedal V. Hofman .

Šesťkilometrový tunel bol sprevádzkovaný po ôsmich rokoch budovania a so štvorročným oneskorením. Stavba Blanky stála hlavné mesto aj s napojením na Strahovský tunel 43 miliárd českých korún (1,6 miliardy eur), teda zhruba o desať miliárd viac, ako bolo pôvodne plánované.

Prvé vozidlá na Letenskej pláni začali vchádzať do tunela v sobotu v smere od Letenského námestia. O chvíľu neskôr sa vo výjazde vedľa električkovej slučky na Špejchar objavili prvé autá, ktoré prišla z Pelc-Tyrolky, prvým bol starý Fiat Panda.

Tunelom by malo denne prejsť 80-tisíc áut, mesto však odhaduje, že v prvých týždňoch po sprevádzkovaní to bude okolo 50-tisíc vozidiel.

V súvislosti so sprevádzkovaním tunela posilnila svoje hliadky mestská i štátna polícia. Policajti a strážnici budú hliadkovať nielen pri vjazdoch a výjazdoch z Blanky, ale aj v niektorých priľahlých uliciach, minimálne do pondelka.

Stavba tunela sa začala pred približne ôsmimi rokmi a otvorená mala byť už v roku 2011. Stavbu ale skomplikovali prepady pôdy, technické problémy s káblami alebo súdne spory mesta s dodávateľmi.