Neoficiálne rokovania o návrhu štátneho rozpočtu na budúci rok sa už začali. Absolútnou prioritou pre ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina) budú železnice. Uviedol to v utorok (31. 8.) po rokovaní vlády.

Z pohľadu cestných líniových stavieb bude žiadať, aby Slovenská správa ciest (SSC) dostala väčší rozpočet či už na ľudí alebo investičné projekty. „V opačnom prípade nezvládne realizovať investičné projekty, ktoré majú byť kryté z operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) do konca roka 2023. Máme tam niekoľko obchvatov, ktoré potrebujeme akcelerovať, v opačnom prípade nedokážeme tieto stavby vyčerpať. To sa týka aj mostov a čohokoľvek iného,“ ozrejmil šéf rezortu dopravy.

Švajčiarsky hyperloopový projekt
Neprehliadnite

Rodí sa superrýchly vlak, ktorý by chcel pokoriť aj Muskove či Bransonove konkurenčné plány

V prípade Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) bude apelovať na to, aby nezačínali rok s investičným rozpočtom nula. Na každú jednu stavbu je podľa jeho slov potrebný explicitný súhlas ministerstva financií. Priblížil, že od roku 2021 sa zmenil systém rozpočtovania a funguje tzv. systém zero-based budgeting.

„Čo to je za nezmysel? Historicky fungovali aspoň akési memorandá medzi ministerstvom dopravy a národnou diaľničnou, kde sa aspoň výhľadovo kryli zo štátneho rozpočtu stavby, ktoré NDS spúšťa,“ podotkol s tým, že takmer každá stavba NDS prekračuje rozpočtové obdobie.

Na snímke vozidlá blokujú cestu od Šebastoviec smerom k hranici s Maďarskom počas protestnej akcii Únie autodopravcov Slovenska a farmárov. Šebastovce 9. januára 2020. FOTO TASR – František Iván
Neprehliadnite

Dopravcov z UNAS sklamal prístup Doležalovho rezortu k výberu mýta, nevylučujú ani protesty