Primátor Bratislavy Matúš Vallo sa vyjadril k projektom, ktoré sa stretli s negatívnymi reakciami verejnosti. „Cyklopruhy na Vajanského nábreží boli prijaté kontroverzne, stále dostávame negatívne, ale aj pochvalné a podporné reakcie," uviedol.
Dopravné dáta však podľa neho ukazujú, že prejazd vozidiel medzi Šafárikovým námestím a Mostom SNP v oboch smeroch trvá v dopravných špičkách v priemere len o jednu minútu a 30 sekúnd až o 2 minúty a 30 sekúnd dlhšie, než tomu bolo minulý rok v rovnakom čase.
Spätne ako nie šťastné považuje aj načasovanie projektu. „Takúto zmenu sme možno mohli spustiť na jar v teplejšom počasí, pretože ak by bol cyklochodník dlhšie plný cyklistov aj vodiči by asi reagovali inak. A tiež nám príliš dlho trvá vyriešiť situáciu na križovatke Šafárikovo námestie, ktorá sa pre plynulosť premávky na nábreží ukazuje ako kľúčová," doplnil primátor.
Za nie šťastné riešenie považuje Vallo aj niektoré zmeny súvisiace s úpravou fyzických priestorov v okolí škôl s cieľom zvýšiť bezpečnosť detí.
„Minulý rok sme realizovali projekty v okolí štyroch škôl a na rovinu treba povedať, že kým pri prvých dvoch školách sa situácia vďaka zmenám jednoznačne zlepšila, na Vazovovej a Mudroňovej bude nutné projekty ešte výraznejšie dopracovať," poznamenal.
Faktom podľa neho je, že vymedzenie priestoru ohybnými kužeľmi na Vazovovej nie je dostatočné a nebudí pocit bezpečného priestoru.
„Faktom tiež je, že tento nový priestor mohol byť efektívnejšie využitý práve na krátke zastavenie vozidiel," dodal primátor s tým, že tieto úpravy momentálne riešia aj na základe pokračujúcej participácie so školou a obyvateľmi. „Naším zlyhaním pri tomto projekte bola aj meškajúca realizácia a skutočnosť, že sme dostatočne verejnosti nevysvetlili, že ide len o dočasné riešenie predtým, ako na základe získaných skúseností budú navrhnuté trvalé zmeny fyzického priestoru," doplnil.