Globálny reklamný trh prvýkrát dosiahne príjmy vo výške jedného bilióna dolárov. Google, Meta, ByteDance, Amazon a Alibaba získajú viac ako polovicu tejto sumy. Podľa odhadov mediálnej agentúry GroupM príjmy z reklamy vzrastú v roku 2024 o 9,5 percenta, čo je viac, ako sa očakávalo v polovici roka. Tento rast prichádza napriek nepriaznivým ekonomickým podmienkam na vyspelých trhoch, ako sú USA a Spojené kráľovstvo.

GroupM predpovedá, že v roku 2025 sa trh rozšíri o ďalších 7,7 percenta, pričom väčšina z toho bude patriť najväčším predajcom digitálnej reklamy, najmä v americkom technologickom sektore, informuje Financial Times.

Digitálna reklama by mala do konca roku 2024 tvoriť 73 percent celkových príjmov z reklamy. Jej rast sa odhaduje na 12,4 percenta v roku 2024 a 10 percent v roku 2025. Po zahrnutí príjmov zo streamovacích služieb a digitálnych novín či časopisov sa tento podiel zvýši až na 82 percent.

Dublin, Ireland
Neprehliadnite

Najväčší daňoví migranti zrejme dostanú milosť. Signatárske krajiny sa zľakli D. Trumpa

Tradičné reklamné kanály (televízia, tlač a rozhlas) naďalej trpia dominanciou digitálnych formátov. Ich príjmy z reklamy celosvetovo klesnú o 4,5 percenta v roku 2024 a o ďalšie tri percentá v roku 2025.

Spojené štáty zostávajú najväčším reklamným trhom na svete, pričom v roku 2025 očakávajú príjmy vo výške približne 379 miliárd dolárov. Tento rast prichádza napriek vyšším nákladom na požičiavanie a opatrnejším investičným plánom niektorých maloobchodníkov, najmä v segmentoch elektroniky a domácich potrieb.

Čína zaznamená dynamickejší rast, pričom reklamné príjmy sa zvýšia o 13,5 percenta v roku 2024 na 204,5 miliardy dolárov. Iniciatívy na podporu spotrebiteľskej dôvery a výdavkov by mohli viesť k ešte robustnejšiemu rastu.

Ďalšie dôležité správy

Na konferencii Marketing Rulezz v paneli TREND Masterclass diskutovali predstavitelia  najvýznamnejších subjektov na mediálnom trhu – Martin Heržo z TV JOJ, Michal Teplica z News and Media Holding (NMH), Dana Jánošová z BILLA Slovensko, Ján Havelka z Group M či expert na mediálne prieskumy Ivan Šimek.
Neprehliadnite

Slovenský mediálny trh pod tlakom: Odborníci hovoria o budúcnosti televízie, reklamy a dát