Príjmy nemeckého módneho priemyslu na zahraničných trhoch klesli v minulom roku o 7,5 percenta, potvrdril šéf asociácie GermanFashion Thomas Lange, ktorý výsledky označil za „alarmujúce".
Podľa združenia zastupujúceho približne 350 nemeckých značiek, vrátane Hugo Boss, Adidas, Brax či Marc O'Polo, dosiahli celkové príjmy sektora vlani 6,6 miliardy eur. Oproti predchádzajúcemu roku to znamená pokles o 3,7 percenta.
Domáci trh je zatiaľ relatívne stabilný. Aj v ňom zaznamenal módny priemysel vlani pokles o 0,9 percenta.
Vývoj v zahraničí je však pre nemecký módny sektor zlou správou, pretože sa na celkových príjmoch odvetvia podieľa asi 40-timi percentami. Lange poukázal okrem iného na rastúcu popularitu ázijských online platforiem ako Shein a Temu, ktoré znižujú príjmy domácich značiek.
Pokles exportu zaznamenal nemecký módny priemysel aj do susedných krajín ako Francúzsko, Belgicko a Česká republika. Tie pritom patrili k stabilným trhom pre jeho módne domy a firmy. Výsledkom je zatváranie veľkého počtu obchodov aj celých podnikov.
Počet nemeckých firiem v tomto odvetví, zamestnávajúcich minimálne 50 ľudí, klesol vlani o 7 percent na 77. Ešte výraznejší pokles počtu zaznamenali menšie podniky.
Ďalšie dôležité správy
