Z najnovších zistení Národného hodnotenia vzdelávacieho pokroku (NAEP), známeho aj ako The Nation’s Report Card vyplýva, že americkí študenti majú problém s matematikou.
Výsledky, ktoré zverejnilo Národné centrum pre štatistiku vzdelávania Ministerstva školstva USA, potvrdzuje obavy z negatívneho vplyvu pandémie na vzdelávanie, pričom sa ukazuje výrazný pokles skóre v matematike a čítaní medzi žiakmi štvrtého a ôsmeho ročníka.
Výsledky prieskumu
Pokles priemerného skóre v matematike bol najväčší, aký bol kedy zaznamenaný od roku 1969. Len 26 percent žiakov ôsmeho ročníka preukázalo, že ovláda matematiku, čo je pokles z 34 percent v roku 2019. Je to najhorší výsledok od roku 2000.
Žiakom štvrtého ročníka sa darilo o niečo lepšie, keď 36 percent dosiahlo dobré skóre, avšak ide o pokles oproti 41 percentám spred troch rokov.
You will find more infographics at StatistaMožné dlhodobé následky
Podľa komisárky NCE Peggy G. Carrovej ukazujú výsledky dopad pandémie na vzdelávanie. Jej kolega Daniel J. McGrath varuje pred možnými dlhodobými následkami.
"Ôsmy ročník je kľúčovým momentom v matematickom vzdelávaní študentov, pretože rozvíjajú kľúčové matematické zručnosti pre ďalšie vzdelávanie a potenciálnu kariéru v matematike a vede," povedal McGrath.
Ak sa to nezmení, môže to ovplyvniť celú skupinu mladých ľudí, čo by potenciálne mohlo znížiť ich schopnosť budovať si kariéru v matematike, vede a technike.