Miera spokojnosti spotrebiteľov so streamovacími platformami klesla z vlaňajších 55 percent na terajších 50 percent. Napriek prebiehajúcim modernizáciám 26 percent domácností uviedlo, že ich internetové pripojenie je nespoľahlivé. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti EY, ktorého sa zúčastnilo 20 000 spotrebiteľov z desiatich krajín.

„Vnímanie hodnoty za peniaze v oblasti konektivity a obsahu zostáva podobné ako minulý rok, no miera spokojnosti so streamovacími platformami klesla z 55 percent na 50 percent," uviedla spoločnosť s tým, že 29 percent domácností zvažuje zrušenie aspoň jednej streamovacej služby. Hlavnými dôvodmi sú znižovanie nákladov (44 percent) a menšie využívanie služby (17 percent). Zaujímavosťou však je, že tretina domácností sa neskôr k zrušeným službám vracia.

„Napriek tomu, že rozhodnutia o kúpe internetu stále riadi výkonnosť pripojenia, spoľahlivosť siete zostáva slabým miestom," dodala spoločnosť. V prieskume totiž 26 percent domácností uviedlo, že ich domáce internetové pripojenie je nespoľahlivé napriek prebiehajúcim modernizáciám.

Aj keď 35 percent spotrebiteľov je ochotných prejsť na lacnejšie internetové pripojenie, dopyt po prémiových službách vzrástol na 44 percent oproti vlaňajším 40 percentám. Ďalších 38 percent spotrebiteľov je pripravených platiť viac za internet s vlastnosťami ako ochrana súkromia, kvalitná zákaznícka podpora a záložná konektivita v prípade výpadkov siete.

„V čase ekonomického tlaku hľadajú domácnosti spôsoby, ako získať pripojenie a obsah od jedného poskytovateľa, čo uvádza až 44 percent respondentov," skonštatovala spoločnosť. Výhody balíkov podľa opýtaných zahŕňajú úspory nákladov (61 percent), pohodlie jednej faktúry (60 percent) a kontaktné miesto pre zákaznícku podporu (59 percent).

Ďalšie dôležité správy

O2
Neprehliadnite

Čo prináša 5G: Ako nám rýchlejšie dáta menia každodenný život