Pri kúpe elektromobilu treba brať do úvahy nielen jeho cenu, ale aj rýchlosť nabíjania a reálny dojazd. Ako ďalej upozorňuje spoločnosť AURES Holdings, ktorá prevádzkuje sieť autocentier AAA Auto a Mototechna, vhodné je sa v tejto otázke poradiť s odborníkom. Parametre, na aké sú zákazníci zvyknutí v prípade spaľovacích áut, už totiž v prípade čisto elektrických automobilov nie sú tie najdôležitejšie.
„Pri kúpe spaľovacieho vozidla riešia ľudia, aké je staré, koľko má najazdené, aký má motor, aký výkon, prevodovku či typ karosérie. Pri kúpe elektromobilu ale riešia úplne iné veci,“ skonštatoval co-CEO skupiny AURES Holdings Petr Vaněček. Okrem ceny a výdrže batérie je rozhodujúce aj to, aké má kupujúci možnosti nabíjania.
Rekordný predaj elektroáut
Sieť autocentier AAA Auto a Mototechna predala tento rok 472 elektrovozidiel, čo je dvakrát viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. „Rekordný predaj čisto elektrických áut potvrdzuje stále sa zvyšujúci záujem na sekundárnom trhu. Priemerný kupujúci v Európskej únii počíta s tým, že za elektromobil minie viac ako 30-tisíc eur, do tejto hranice sa zmestí len minimum nových elektroáut. Väčšina populácie na takú vysokú hranicu nedosiahne, a preto si musí vybrať ojazdené,“ zhodnotil Petr Vaněček.
Obavy kupujúcich
Kúpa automobilu je vo väčšine prípadov po bývaní druhou najväčšou investíciou, pri výbere je tak nutné zvažovať nielen cenu, ale aj prevádzkové náklady. Práve tie sú dôvodom, prečo už 43 percent Európanov reálne uvažuje o kúpe elektromobilu. Napriek tomu sa ale viac ako polovica záujemcov obáva vysokej obstarávacej ceny, 39 percent nedostatočného nájazdu a vyše tretina problémov s nabíjaním. Z výdrže batérie má obavy 62 percent záujemcov o elektrické auto.