Britský maloobchodný reťazec Tesco oznámil za minulý obchodný rok pokles prevádzkového zisku o vyše šesť precent. Dôvodom je vysoká inflácia a fakt, že spoločnosť nechcela preniesť všetky náklady s ňou spojené na zákazníkov. Tento rok očakáva reťazec stagnáciu prevádzkového zisku. Informovala o tom agentúra Reuters.
Najväčšia maloobchodná sieť v Británii vo štvrtok uviedla, že očistený prevádzkový zisk z maloobchodných aktivít za obchodný rok 2022/2023, ktorý sa skončil 25. februára, dosiahol 2,83 miliardy eur. Oproti predchádzajúcemu obchodnému roku to predstavuje pokles o 6,3 percenta. Výsledok je v súlade s očakávaniami trhov, ktoré počítali s týmto ziskom v rozmedzí od 2,4 miliardy do 2,5 miliardy libier.
Vysokú infláciu, ktorá v októbri dosiahla najvyššiu úroveň za vyše štyri desaťročia, reťazec čiastočne kompenzoval zvýšením cien, čo sa odrazilo na raste tržieb. Tie sa zvýšili o 5,3 percenta na 57,6 miliardy libier. Časť zvýšených nákladov spojených s vysokými cenami energií a rastúcimi mzdami však znášala firma sama, navyše, zákazníci vyhľadávali vo zvýšenej miere lacnejšie výrobky.
„Bol to pre našich zákazníkov mimoriadne náročný rok,“ povedal šéf spoločnosti Ken Murphy. Dodal, že v tomto roku by sa inflácia mala zmierniť a očistený prevádzkový zisk by sa mal udržať na úrovni z obchodného roka 2022/2023.
Vo februári dosiahla celková medziročná miera inflácie v Británii 10,4 percenta a nečakane sa tak zrýchlila z 10,1 percenta v januári. Najhoršie čísla z pohľadu inflácie zverejnila Británia za október minulého roka, keď spotrebiteľské ceny vzrástli o 11,1 percenta, najviac za 41 rokov.