Presun hlavnej železničnej stanice z Bratislavy považuje KDH za nerealistický a megalomanský projekt. Strana tak reaguje na avizované zámery ministerstva dopravy s hlavnou železničnou stanicou v Bratislave. „Namiesto riešenia kapacitných problémov a modernizácie existujúcej stanice navrhuje minister dopravy Jozef Ráž projekt novej hlavnej stanice v Stupave, čo je technicky nerealistické a finančne neúnosné,“ upozorňuje KDH.

Podľa predsedu poslaneckého klubu KDH Igora Janckulíka by bol navyše tento zámer v rozpore s princípmi Memoranda o spolupráci medzi štátom, Železnicami SR a mestom Bratislava. „Takisto by išlo o technickú absurditu, kde vzdialenosť 15 kilometrov medzi novou hlavnou stanicou a centrom mesta by z Bratislavy robilo európsky unikát a znamenalo nepraktický presun pre cestujúcich,” varuje Janckulík.

„Nehovoriac o tom, že financovanie novej hlavnej stanice z eurofondov je nereálne, keďže výstavba staničných budov nie je v tomto programovom období EÚ povolená,“ zdôraznil. Namiesto budovania novej stanice KDH navrhuje efektívnejšie riešenia v rámci existujúcej, ako napríklad predĺženie nástupíšť, zefektívnenie radenia vlakov a odstránenie oblúku.

„Tieto riešenia sú reálnejšie, financovateľné a priniesli by rýchlejšie zlepšenie dopravnej situácie. Sme presvedčení, že by išlo o prospešnejšie riešenie pre mesto a celý región ako nereálny a nerealizovateľný projekt v Stupave. Žiadame ministra Ráža o zodpovedné a transparentné riešenie dopravnej situácie v bratislavskom dopravnom uzle s ohľadom na reálne potreby a možnosti štátu,” doplnil Janckulík.

Ďalšie dôležité správy

BRATISLAVA, SLOVAKIA - AUGUST 13, 2019 - A double-decker train, operated by Zeleznicna Spolocnost Slovensko (ZSSK) at Bratislava hlavna stanica (Bratislava main railway station)
Neprehliadnite

Obnova hlavnej stanice sa uskutoční inak, ako bolo v pláne, tvrdí bratislavský magistrát